Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΤΗΣ 21ΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ

                                                  Ο Ι Κ Ο Ν Ο Μ Ι Α

Κινήματα ή εκτροπές από την ομαλή λειτουργία ενός πολιτεύματος επηρεάζουν αναπόφευκτα τις οικονομικές δραστηριότητες, εντονότερα από όσο οι συνήθεις ομαλές εναλλαγές στο πολιτικό σκηνικό. Αυτό συνέβη και με την Ελληνική οικονομία που ήδη προς τα τέλη του 1966 εμφάνισε σημάδια κάμψεως, τα οποία εν συνεχεία, μετα το πραξικόπημα, θα μετατραπούν σε μια πρόσκαιρη ύφεση των οικονομικών δραστηριοτήτων.
Η δραχμή από ταπεινός καί ανεπιθύμητος συγγενής των ξένων χρηματιστηρίων κατέστη, κατ’ επίσημη γενική αναγνώριση, ένα από τα σκληρότερα νομίσματα του διεθνούς νομισματικού συστήματος.
Το καθεστώς εμφάνισε λιγότερους ενδοιασμούς από όλες τις προηγούμενες μεταπολεμικές κυβερνήσεις στην καθιέρωση ή διεύρνση κινήτρων για την ενθάρρυνση της επενδυτικής δραστηριότητος. Τα κίνητρα ευνοούσαν και τις ξένες επενδύσεις- τον δεύτερο μετά τις κατασκευές και τουρισμό μοχλό οικονομικής επέκτασης. Την περίοδο 1968 – 1973 τα εισαγόμενα κεφάλαια επενδύσεων βάσει του Ν.2687/53 αυξήθηκαν αρκετά και το 1972 σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το επίπεδο του 1966.
Τέλος, οι κυβερνήσεις της εποχής συνενοήθηκαν με τον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να του αναθέσουν λειτουργίες σχεδιασμού και ανάπτυξης περιοχών που ως τότε άνηκαν τυπικά στην δικαιοδοσία του κράτους ή ειδικών οργανισμών.
 
   Π Ε Ν Τ Α Ε Τ Ε Σ      Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α     Ο Ι Κ Ο Ν Ο Μ Ι Κ Η Σ    Α Ν Α Π Τ Υ Ξ Η Σ 
Ως ένα βαθμό η δικτατορία χρησιμοποίησε και την υποδομή για την οικονομική πολιτική που είχε διαμορφωθεί από τα τέλη της δεκαετίας του 1950 τους μηχανισμούς προγραμματισμού, τους φορείς ειδικών χρηματοδοτήσεων κλπ. Τα έργα υποδομής στην Ελλάδα την περίοδο 1968 – 1973 είναι πολλά και αναρίθμητα. Ολοκληρώθηκε το οδικό δίκτυο που είχε μείνει ημιτελές και κατασκευάστηκαν δρόμοι σε χωριά και βουνά. Λύθηκε το προσφυγικό πρόβλημα κτίζοντας πολυκατοικίες για την στέγαση των προσφύγων[εκκρεμεί παραπομπή]. Εκσυγχρονίστηκαν τα ΕΛΤΑ για γρήγορες μεταφορές. Σε 12.000 χωριά “έβαλε” φώς η χούντα Παπαδόπουλου[εκκρεμεί παραπομπή]. Συνεχίζοντας την πρακτική των προηγουμένων κυβερνήσεων συνέταξε το δικό της ένα πενταετές πρόγραμμα οικονομικής αναπτύξεως 1968 – 1972.
Το Πρόγραμμα βασίζονταν στην ενίσχυση του ρόλου της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και την αποτελεσματικότερη λειτουργία των ελευθέρων οικονομικών θεσμών.
Εννοείται πως μια τέτοια πολιτική θα έπρεπε, σύμφωνα με το πρόγραμμα, να καταργήσει, ανάμεσα σε άλλα, την ευνοική χρηματοδότηση συνεταιριστικών βιομηχανιών, οι οποίες θα πρέπει να κληθούν να ανταγωνιστούν υπό ίδιους όρους τις ιδιωτικές, ώστε να μη δημιουργούνται αντιοικονομικές μονάδες, να ανοίξει τα κλειστά επαγγέλματα, να εισάγει ιδιωτικά κρητήρια στο δημόσιο για να αυξηθεί η αποτελεσματικότητά του και, να προχωρήσει σε εκτεταμένες ιδιωτικοποιήσεις.

                                                Τ Ι Μ Α Ρ Ι Θ Μ Ο Σ 
Η υγιής οικονομία της χώρας περιώρισε τήν αύξηση τού τιμαρίθμου σε 1,7% γιά τό 1967, έναντι αυξήσεως 5% του 1966 καί 3% του 1965. Απόλυτη σταθερότητα τών τιμών επετεύχθη κατά τό 1968, εντός τού οποίου τό μέσο επίπεδο τού τιμαρίθμου εμφάνισε αμελητέα αύξηση κατά 0,3% μόνον.

                                                 Κ Ε Φ Α Λ Α Ι Α Γ Ο Ρ Α 
Η αξία τών χρηματιστηριακών συναλλαγών ανήλθε κατά τό 1969 στό επίπεδο τών 1.885 εκατ., σημειώθηκε έτσι αύξηση κατά 85% έναντι του 1967 καί 151% έναντι του 1966. Περισσότερον εντυπωσιακή υπήρξε η άνοδος στις μετοχικές συναλλαγές, οι οποίες ανήλθαν σε 720 εκατ. δρχ. και σημειώθηκε αύξηση κατά 142% έναντι του 1967 και 208% του 1966. Η μέση ετήσια άνοδος του δείκτη ανήλθε κατά το 1968, σε 49% έναντι του 1967 καί σε 58% έναντι του 1966.
[Επεξεργασία] Η χρηματοδότηση τής οικονομίας
Δια των ληφθέντων πιστωτικών μέτρων, αποδεσμεύθηκε το πιστωτικό σύστημα από τις αναχρονιστικές μεθόδους καί εισήχθησαν σύγχρονοι μέθοδοι χρηματοδοτήσεως, ιδιαιτέρως στις παραγωγικές δραστηριότητες στούς τομείς τών οικοδομών, του εμπορίου, της γεωργίας, των επαγγελματιών του τουρισμού, των ναυπηγήσεων, των γεωργικών βιομηχανιών, της βιοτεχνίας και τών εξαγωγικών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης τής Ελλάδος, το συνολικό ύψος τής χρηματοδοτήσεως της οικονομίας τής χώρας ανήλθε στις 31 Δεκεμβρίου 1968 σε 96.574 εκατ. δρχ. η συνολική χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα ανήλθε κατά το ίδιο έτος σε 80.740 εκατ. δρχ. Ευρύτατη υπήρξε η συμμετοχή στην χρηματοδότηση της οικονομίας τών καθαρώς επενδυτικών τραπεζών κατά το 1968. Η Ελληνική Τράπεζα Βιομηχανικής Αναπτύξεως χορήγησε σε βιομιχανίες δάνεια ύψους 528 εκατ. δρχ., ενώ η Τράπεζα Επενδύσεων προέβη σε επενδύσεις στην βιομηχανία

                                           Κ Α Τ Α Ν Α Λ Ω Σ Η 
Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αυξήσεως της εσωτερικής ζητήσεως για προϊόντα μεταποιήσεως την περίοδο 72-79 σε πραγματικούς όρους ήταν 6.2% έναντι 3.6% της Κοινότητας των 4. Η εικόνα όμως άλλαξε τελείως την επόμενη περίοδο 79-85 με πτώση του μέσου ρυθμού στο -0.6% έναντι ρυθμού 0.1% για τους 4 της Κοινότητας. Η ανάκαμψη που άρχισε το 1983 δεν ήταν ακόμη επαρκής ώστε να επιτευχθεί το επίπεδο του 1979. Στις εξωτερικές αγορές τα μερίδια της χώρας παρέμειναν σχετικά σταθερά μεταξύ των ετών 74 και 1985. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το κόστος στο εσωτερικό δημιούργησαν αναμφίβολα προβλήματα στις εξαγωγές. Στην περίοδο 70-79 παρατηρήθηκε μια ανάπτυξη των κλάδων των υφαντικών, χημικών και μη μεταλλικών ορυκτών παρόμοια με εκείνη που χαρακτήρισε τις πρόσφατες βιομηχανοποιημένες χώρες (MICS). Μετά την κρίση του 1979-80 οι κλάδοι των τροφίμων και των χημικών δεν επηρεάστηκαν αισθητά, ενώ δυσμενής ήταν η εξέλιξη του κλάδου των υφαντικών.

             Η    Σ Χ Ε Σ Η    Π Α Ρ Α Γ Ω Γ Ι Κ Ο Τ Η Τ Ο Σ     &    Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ
Την περίοδο 72-79 η παραγωγικότητα της εργασίας για το σύνολο της οικονομίας αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό (2.8%) λίγο μεγαλύτερο από εκείνο της Κοινότητας (2.5%). Η τάση αυτή συνεχίστηκε και μεταξύ των ετών 79-85 1.3% έναντι 1.4% της Κοινότητος. Η αύξηση της παραγωγικότητος για το 1986 εκτιμάται μικρότερη από εκείνη της Κοινότητος (1.0% έναντι 1.9%) ενώ το 1987 προβλέπεται μείωςση κατά 0.8% έναντι θετικού ρυθμού της Κοινότητος 1.5% Επενδύσεις
Από το 1974 και μετά οι επενδύσεις στην μεταποίηση μειώνονται. Παρατηρείται μικρή ανάκαμψη το 1979-80 και το ποσοστό στο σύνολο των επενδύσεων το 1984-85 ανέρχεται στο 14.5% δηλαδή στα επίπεδα του 1970. Επιπλέον οι επενδύσεις υλοποιούνται σε παραδοσιακές βιομηχανίες όπως τροφίμων, υφαντικών, ενδύσεως, τσιμέντου κλπ. Το ποσοστό συμμετοχής των επενδύσεων σε παραδοσιακούς κλάδους μειώνονταν μέχρι το 1970 και κατόπιν είχε ανοδική πορεία. Αντίθετα η συμμετοχή των επενδύσεων σε κεφαλαιουχικά αγαθά σημείωσε αντίστροφη πορεία. Οι δημόσιες επενδύσεις στη μεταποίηση ενώ στην περίοδο του 70-75 ήταν το 2% του συνόλου των επενδύσεων του κλάδου, το ποσοστό ανέρχεται στο 5% την δεκαετία του 75-85.
Οι άμεσες επενδύσεις από το εξωτερικό εμφανίζονται την δεκαετία του 1960 (Ν. 2687/53) και ανέρχονται στο 61% του συνόλου των επενδύσεων την μεταποίηση και υλοποιούνται σε μονάδες παραγωγής κεφαλαιουχικών αγαθών. Στο τέλος της δεκαετίας του 70 το ποσοστό μειώνεται στο 4% και στρέφεται στην παραγωγή καταναλωτικών αγαθών. Η μείωση αυτή αντανακλά κυρίως διεθνείς τάσεις καθώς και την επίδραση της βαθμιαίας απώλειας του πλεονεκτήματος του κόστους εργασίας.

                                                    Κ Ρ Ι Σ Η    1 9 7 3 - 7 4
Γύρω στο 1972 όμως, η οικονομική εξέλιξη άρχισε να ξεφεύγει από τον έλεγχο του καθεστώτος, με αμεσότερο σύμπτωμα την επιτάχυνση του πληθωρισμού. Ο δείκτης τιμών καταναλώτη άρχισε να ανεβαίνει εκρηκτικά.
Ο πληθωρισμός ανέτρεψε την σταθεροποιητική προσπάθεια δεκαετιών. Η απότομη αναζωογόνηση του είχε πολλές αιτίες. Μια η κρίση του δολλαρίου το 1972 και 1973 που παρέσυρε σε υποτίμηση και την δραχμή της προσδέσεώς της σε αυτό και η κρίση του πετρελαίου τον Οκτώβριο του 1973, που όξυνε απότομα τα προβλήματα του εξωτερικού ισοζυγίου και προκάλεσε πιέσεις μέσω της τιμής του πετρελαίου. Αλλά η ύφεση δεν ήταν μόνο ελληνική. Ήταν παγκόσμια.
Η κυβέρνηση επιχείρησε να ελέγξει τις πληθωριστικές πιέσεις με αστυνομικά – διοικητικά μέτρα, και την προσφυγή σε μία περιοριστική πολιτική που περιείχε πιστωτικούς περιορισμούς, ειδικό φόρο ανά τετραγωνικό μέτρο για νέες οικοδομές, αύξηση επιτοκίων, μέτρα ανάσχεσης των εισαγωγών. Οι δημόσιες υπηρεσίες και οι οργανισμοί από αποτελεσματικές και αποδοτικές, αποδιοργανώθηκαν με την κρίση, ευνοικά δάνεια απο την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος δεν έγινε δυνατό να αντληθούν, οι επενδύσεις στην μεταποίηση εμφάνιζαν σχετική υστέρηση και οι κρατικοί πόροι χρησιμοποιούνταν ολοένα και λιγότερο ορθολογικά. Με την επιβολή της χούντας Ιωαννίδη οι καταστάσεις χειροτέρεψαν. Προκάλεσε εκτεταμένη ζημιά στην Εθνική Οικονομία. Η κυπριακή κρίση θα δώσει το τελικό πλήγμα στο καθεστώς των λοχαγών το οποίο και θα ανατραπεί.
[Επεξεργασία] Πηγές

                                                 Τ Ο Υ Ρ Ι Σ Μ Ο Σ
Το καθεστώς της 21ης Απριλίου δεν άφησε να περάσει ανεκμετάλευτη η ευκαιρία της αυξανόμενης ζητήσεως για τουριστικές υπηρεσίες. Παρείχαν κίνητρα και άνετη χρηματοδότηση για την κατασκευή των ξενοδοχείων, μετατροπή δωματίων προς ενοικίαση κλπ. O τουρίστας κυρίως ο αλλοδαπός λάμβανε κουπόνια. Πετρέλαιο και βανζίνη αφορολόγητη, δίνοντας ζωή στις τουριστικές επιχειρήσεις και χρήματα στο Κράτος. Ο τουριστικός τομέας επεκτάθηκε γρήγορα. Με τον τουρισμό εμφανίστηκε και η νυχτερινή ζωή. Ντίσκο και νυχτερινά κέντρα ήταν αρχικά απαγορευμένα. Μετά της 12:00 π.μ. αρχικά απαγορεύονταν η κυκλοφορία αλλά τελικά επεκτάθηκε από τις 1:00 π.μ. μέχρι τις 3:00 π.μ.

                                                   Ο Ι Κ Ο Δ Ο Μ Η
Τα πρώτα μέτρα ευνοούσαν τις οικοδομικές δραστηριότητες:
* 1ον. Καταργήθηκε ο "Φόρος υπεραξίας επί των ακινήτων",
* 2ον. Η δανειοδότηση κατασκευαστών και αγοραστών για τις κατοικίες έγινε ανετότερη.
Η οικοδομή μετράπηκε σε μοχλό της οικονομικής επέκτάσεως και πηγή μιας στρεβλής χρησιμοποίησης των πόρων της χώρας. Αλλά συμπαρέσυρε και την βιομηχανία, αφού οι οικοδομές χρειάζονταν τσιμέντα, άλλα υλικά οικοδομών, ξυλεία κλπ.

                                                Β Ι Ο Μ Η Χ Α Ν Ι Α 
Ο μέσος γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής εσημείωσε κατά 5% άνοδον κατά το 1967 και κατά 8% περίπου εντός του 1968. Η σημειωθείσα αυτή άνοδος κατά 13% περίπου της τελευταίας διετίας κατατάσσει την Ελλάδα εις την τετάρτην θέσιν, εξ επόψεως ρυθμού αυξήσεως της βιομηχανικής παραγωγής, μεταξύ όλων των χωρών-μελών του Ο.Ο.Σ.Α.
Εις την δραστηριοποίησιν του βιομηχανικού τομέως συνέβαλον αποφασιστικώς και τα διάφορα θεσμικού χαρακτήρος μέτρα, ως η συμπλήρωσις καί η συνταγματική κατοχύρωσις της περί προσελκύσεως ξένων κεφαλαίων - δι' επενδύσεως - νομοθεσίας, οι νόμοι <<περί κινήτρων βιομηχανικής αναπτύξεως>> καί περί <<κεφαλειαγοράς>> καί οι νέοι, ευνοϊκοί διά τας μεταποιητικάς επιχειρήσεις, κανόνες χρηματοδοτήσεως της οικονομίας. Τά μέτρα ταύτα συμπληρώνουν οι νέοι θεσμοί ασφαλίσεως τών εξαγωγικών πιστώσεων καί το ενιαίον πρόγραμμα κρατικών προμηθειών. Παραλλήλως, επιτυγχάνεται η διαδικασία, υπό τήν αιγίδα της Ελληνικής Τραπέζης Βιομηχανικής Αναπτύξεως, διά  την οργάνωσιν καί ανάπτυξιν τών βιομηχανικών ζωνών, εις επιλεγείσας οκτώ περιοχάς τής χώρας (λεκανοπέδιον Αττικής, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Πάτραι, Ηράκλειον, Πρέβεζα, Καβάλα, Χανία).
Κατά το έτος 1968, εδαπανήθησαν διά τόν σκοπόν αυτόν 90 εκατ. δρχ. Η ανάπτυξις τής βιομηχανικής παραγωγής είναι ανάλογος μέ τόν εκσυγχρονισμόν τών βιομηχανικών μονάδων τής χώρας. Κατά το 1968, εχορηγήθησαν προεγκρίσεις διά τήν εισαγωγήν μηχανικού εξοπλισμού αξίας 950 εκατ. δρχ. (αύξησις 60% έναντι τού 1967) καί άδειαι ατελούς αισαγωγής μηχανημάτων αξίας 231 εκατ. δρχ. (αύξησις κατά 72%). Αι εγκριθείσαι κατά το 1968 επενδύσεις διά τήν επέκτασιν βιομηχανικών καί βιοτεχνικών μονάδων ήσαν της τάξεως τών 961 εκατ. δρχ. (αύξησις έναντι τού 1967 κατά 20%). Τέλος, εντός τού 1968, ιδρύθησαν 60 νέαι ανώνυμοι βιομηχανικαί εταιπίαι, έναντι 41 του 1967, ενώ τά εισαχθέντα νέα μετοχικά κεφάλαια καί αι πραγματοποιηθείσαι νέαι αυξήσεις αυτών ανήλθον εις 2.107 εκατ. δρχ., ήτοι εις ύψος υπερδιπλάσιον του 1967.
Η συμβολή τών επενδύσεων μεταποιήσεως καί ματαλλείων εις τήν συνολικήν ακαθάριστον επένδυσιν παγίου κεφαλαίου εις τήν χώραν, κατά το 1968, εσημείωσεν, έναντι του 1967, αύξησιν κατά 20,3% εις τρεχούσας τιμάς καί 18,5% εις σταθεράς τιμάς 1968. Εξ άλλου, τό εισόδημα εκ τής βιομηχανίας, τό συμβάλλον εις τόν σχηματισμόν του ακαθαρίστου εθνικού εισοδήματος, ηυξήθη κατά 10%.
Η συνολική χρηματοδότησις τής μεταποιήσεως, ανελθούσα τήν 31ην Δεκεμβρίου 1968, εις 33.668 εκατ. δρχ., εσημείωσε, κατά τήν τελευταίαν διετίαν, αύξησιν εξ 9.448 εκατ. δρχ. έναντι 5.088 εκατ. δραχ. τής προηγουμένης διετίας 1965-1966. Σημειωτέον ότι αι μακροπρόθεσμοι χορηγήσεις τής Ε.Τ.Β.Α. καί των λοιπών Τραπεζών Επενδύσεων, διά βιομηχανικάς επενδύσεισ, υπερδιπλασιάσθησαν έναντι τού 1967. Ειδικής πιστωτικής μεταχειρήσεως έτυχεν η βιοτεχνία, χρηματοδοτηθείσα καί εκ τών ειδικών δι' αυτήν κεφαλαίων, διά παγίας εγκαταστάσεις καί κεφάλαιον κινήσεως.
Τό καταναλωθέν διά τήν κίνησιν των βιομηχανικών μονάδων τήσ χώρας ηλεκτρικόν ρεύμα ανήλθε κατά τήν διετίαν 1967-1968 εις 7,8 δισεκατ. κιλοβατώρας, έναντι 4,8 δισεκατ. κιλοβατωρών τής προηγουμένης διετίας.
Αι εξαγωγαί βιομηχανικών καί βιοτεχνικών προϊόντων, κατά το 1968, ήσαν διπλάσιαι τού 1966 και κατά 33% υψηλότεραι τού 1967.

                              Γ Ε Ω Ρ Γ Ι Α   &   Α Γ Ρ Ο Τ Ι Κ Α    Χ Ρ Ε Η 

Διά του 5ετούς προγράμματος οικονομικής αναπτύξεως επιδιώκεται, ως πρός την γεωργίαν, η εκμηχάνισίς της και η βάσει των νεωτάτων τεχνολογικών εξελίξεων ριζική αναμόρφωσίς της, ώστε να καταστή δυνατή η υψηλή ποιοτική και ποσοτική βελτίωσις των προϊόντων της, τα οποία θα δύνανται, επιτυχώς να ανταπεξέρχωνται εις τας συνθήκας ανταγωνισμού του διεθνούς πλοκής εμπορίου γεωργικών προϊόντων. Πρός τούτο έχουν προγραμματισθή ευρύταται επενδύσεις, αλλά και και προσανατολισμός της γεωργίας εις αποδοτικωτέρας καλλιεργείας. Ήδη, κατα το 1968, διετέθησαν υπο του δημοσίου 2.370 εκατομ. δρχ. δι' επενδύσεις εις τον αγροτικόν τομέα έναντι 1.893 εκατομ. δρχ. του έτους 1966.
Πρός οικονομικήν ανακούφισιν των αγροτών και ενίσχυσίν των, η Κυβέρνησις διέγραψεν άπαντα τα πρός την Αγροτικήν Τράπεζαν χρέη των, ανερχόμενα εις 7.380 εκατομμύρια δραχμάς διά τους αγρότας και εις 384 εκατομ. δραχμάς δια τας συνεταιριστικάς των οργανώσεις, εχορηγήθησαν δε εις αυτούς υπο της Αγροτικής Τραπέζης πιστώσεις ύψους 14.339 εκατομμυρίων δραχμών κατα το 1968, έναντι 11.491 εκατομ. δρχ. του 1967.
Διά την ανάπτυξιν και τον εκσυγχρονισμόν της γεωργίας, λειτουγούν 34 ιδρύματα ερευνών, εκπαιδεύονται οι γεωργοί θπο γεωπόνων, οι δέ γεωργικοί συνεταιρισμοί αναδιωργανώθησαν, ώστε να ανταποκρίνωνται επιτυχέστερον εις τους σκοπούς των. Παραλλήλως, η Υπηρεσία Εγγείων Βελτιώσεων του Υπουργείου Γεωργίας και της ΔΕΗ προωθείται ο αγροτικός εξηλεκτρισμός. Ήδη, κατα το 1968, ηλεκτροδοτήθησαν 2.730 αντλητικά συγκροτήματα. Τέλος, διετέθησαν 88.000 στρέμ. πρός αποκατάστασιν ακτημόνων και εγένετο αναδασμός εισ κτηματικάς περιοχάς 49 χωρίων συνολικής εκτάσεως 478.990 στρεμμάτων.
Μέγα ενδιαφέρον επιδεικνύεται δια την βελτίωσιν των συνθηκών ζωής των αγροτών. Το σύνθημα "όχι πλέον παληόσπιτα εις το χωριό" υλοποιήθη δια της στεγάσεως των αγροτών εις συγχρόνους κατοικίας. Πρός τον σκοπόν αυτόν διετέθησαν πιστώσεις 866.575.000 δρχ. εις 36.495 κατά το 1967 και 1.476.567.000 δρχ. κατά το 1968 εις 56.604 αστέγους οικογενείας.
Εξ άλλου, ηυξήθησαν κατά 70% αι χορηγούμεναι υπό του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ) αγροτικαί συντάξεις, καθιερώθη η συνταξιοδότησις των αναπήρων αγροτών, κατέστη δυνατή η παροχή πλήρους νοσοκομειακής περιθάλψεως εις 300.000 άτομα καί ηυξήθησαν τα κονδύλια αποζημιώσεως των αγροτών, τών οποίων αι καλλιέργειαι καταστράφησαν εκ παγετού, χαλάζης κλπ. Το σύνολον των δαπανών του ΟΓΑ δια τα ανωτέρω ανέρχεται εις 4 δις. δρχ. ετησίως.

                                          Δ Η Μ Ο Σ Ι Α     Ε Ρ Γ Α 

Τά δημόσια έργα αποτελούν ασφαλώς τήν υποδομήν της ελληνικής οικονομίας. Διά τούτο και το πενταετές πρόγραμμα οικονομικής αναπτύξεως (1968-1972), το οποίον ευρίσκεται ήδη είς πλήρη ανάπτυξιν, προβλέπει τήν πραγματοποίησιν επενδύσεων ύψους 47.000 εκατομμυρίων δρχ., εκ των οποίων τά 23.000 εκατομμύρια αφορούν τάς δημόσιας επενδύσεις διά τήν εκτέλεσιν έργων οδοποιΐας καί τήν βελτίωσιν τών σιδηροδρομικών, ατμοπλοϊκών συγκοινωνιών. Διά της εκτελέσεως τών έργων τούτων θά οργανωθούν καλύτερον αι εμπορευματικαί μεταφοραί, η δέ διακίνησις των προϊόντων θά διενεργήται μέ το χαμηλότερον δυνατόν κόστος.
Σήμερον, είς τήν Ελλάδα υπάρχει πλήρες οδικόν δίκτυον, επιδιώκεται δέ η συμπλήρωσις του διά σειράς σημαντικών έργων οδοποιΐας. Συγκεκριμένως, μεταξύ άλλων, η υπό κατασκευήν οδοποιΐα αναφέρεται εις τήν συμπλήρωσιν της αστικής συνδέσεως των σημαντικωτέρων κέντρων της ηπειρωτικής Ελλάδος μετά της προτευούσης καί αυτών των ιδίων μεταξύ των - ιδίως των κέντρων βιομηχανικής καί τουριστικής αναπτύξεως - εις τήν οδικήν σύνδεσιν τής δυτικής μετά της ανατολικής Ελλάδος καί, τέλος, εις τήν επιτάχυνσιν τού ρυθμού κατασκευής καί συνδέσεως τού δευτερεύοντος εθνικού καί επαρχιακού δικτύου τής χώρας.
Δέον νά σημειωθή ότι ήρχισαν ήδη αι εργασίαι διά τήν εκτέλεσιν τού μεγαλυτέρου οδικού έργου, τό οποίον εγένετο ποτέ είς τήν Ελλάδα. Πρόκειται περί μιάς νέας συγχρόνου Εγνατίας οδού, η οποία θά συνδέση τήν Ηγουμενίτσαν, θύραν τής Ελλάδος πρός τήν Δυτικήν Ευρώπην, μέ τήν Αλεξανδρούπολιν, θύραν πρός τήν Ανατολικήν Ευρώπην.
Έξ άλλου, σημαντικά αναπτυξιακά έργα αποτελούν η εντός τού 1970 αποπερατουμένη εθνική οδός Κοίνθου - Πατρών ώς συνέχεια τής εθνικής αρτηρίας Αθηνών - Κορίνθου, Κατερίνης - Θεσσαλονίκης, Χανίων - Ηρακλείου, Θερμοπυλών - Ιτέας - Ναυπάκτου - Αντιππίου, Διδυμοτείχου - Ορεστιάδος, Θεσσαλονίκης - Σερρών - Σιδηροκάστρου, Ξάνθης - Παρανεστίου - Δράμας, Θεσσαλονίκης - Κιλκίς - Πετριτσίου, Κυκλώματος - Χαλκιδικής, Θεσσαλονίκης - Ευζώνων, Ηγουμενίτσης - Πρεβέζης, Ιωαννίνων - Τρικάλων, Κυπαρισσίας - Πύργου, Κυβερίου - Άστρους - Λεωνιδίου, Σπάρτης - Γυθείου - Αρεοπόλεως - Δυρού κ.ά.
Τέλος, εκτός τού εθνικού δικτύου, δημιουργείται ήδη σύγχρονος περιφερειακή οδοποιΐα. Κατά τό 1968, ωλοκληρώθη πρόγραμμα κατασκευής νέων οδών εθνικής κλίμακος μήκους 1.000 χιλιομέτρων καί εγένοντο συντηρήσεις καί βελτιώσεις επί μήκους οδών 8.000 χιλιομέτρων. Απεδόθησαν είς τήν κυκλοφορίαν επαρχιακοί οδοί μήκους 1.200 χιλιομέτρων καί επρογραμματίσθησαν συντηρήσεις καί βελτιώσεις επί ετέρων 26.000 χιλιομέτρων. Απεπερατώθησαν 340 νέοι οδοί.
Πολυάριθμα υπήρξαν τά έργα διά τήν βελτίωσιν καί τόν εκσυγχρονισμόν τών πολυαρίθμων - λόγω τής γεωγραφικής της δομής - λιμένων τής χώρας, ώς τής Ηγουμενίτσης, Πατρών, Βόλου, Μυτιλήνης, Καβάλας, Αλεξανδρουπόλεως, Ηρακλείου, Πρεβέζης, Μεσολογγίου, Κατακώλου, Ραφήνας, Χαλκίδος, Κυλλήνης, Σητείας, Αγίου Νικολάου, Κώ, Κιάτου, Καλύμνου, Ν. Μουδανιών, Αγίου Κηρύκου, Ικαρίας, Μυρίνης, Λήμνου, Καλαμάτας, Σπετσών, Νάξου, Θεσσαλονίκης, τού διαύλου Σκαραμαγκά κ.α.
Διά τήν αναπτυξιν τών αεροπορικών συγκοινωνιών πρός τόν σκοπόν εξυπηρετήσεως εμπορευματικών μεταφορών καί επεκτάσεως τών επιβατικών μεταφορών, εξετελέσθησαν διάφορα σημαντικά έργα εις τά αεροδρόμια τής χώρας. Ενδεικτικώς αναφέρονται τά αεροδρόμια Λήμνου καί Ηρακλείου, τά οποία αποκτούν διαδρόμους μήκους 3.000 μ. καί πλάτους 45, ώστε νά δέχωνται μεγάλα αεροσκάφη καί νά συνδέωνται απ' ευθείας μέ τάς ευρωπαϊκάς χώρας. Τούτο συμβαίνει καί μέ τά αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κερκύρας. Παραλλήλως, δημιουργούνται νέα αεροδρόμια εις διαφόρους περιοχάς τής Ελλάδος, ώς καί ελικοδρόμια εις τάς νήσους, αί οποίαι ήρχισαν ήδη συνδεόμεναι μέ τήν πρωτεύουσαν δι' ελικοπτέρων. 
Τό σημαντικώτερον έργον τής Πολιτικής Αεροπορίας είναι η ανέγερσις νέου καταλλήλου κτιρίου εις τόν αερολιμένα Αθηνών, εις τό οποίον εγκατεστάθη η Υπερεσία Ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας, εφωδιασμένη μέ όλας τάς συγχρόνους μηχανικάς καί τηλεπικοινωνιακάς εγκαταστάσεις, τάς οποίας διαθέτουν τά μεγάλα πολιτικά αεροδρόμια τής Ευρώπης καί τής Αμερικής. Εν τώ μεταξύ, από 1ης Ιουνίου 1969 ήρχισε λειτουργούν τό κτίριον τού νέου συγχρόνου εις ανέσεις καί προτύπου εις αρχιτεκτονικήν μορφήν αεροσταθμού επιβατών εξωτερικού. Ο αεροσταθμός ούτος θά εξυπηρετήση σημαντικώς τήν κίνισιν τών επιβατών εξωτερικού, οί οποίοι υπερβαίνουν τά 2.000.000 κατ' έτος.

                                              Ε Θ Ν Ι Κ Η     Α Μ Υ Ν Α 
Μέχρι το 1967 ο ελληνικός προϋπολογισμός δεν είχε δαπανήσει ούτε μιαν δραχμήν δια την αγοράν πολεμικού υλικού. Το είδος και το ύφος των εξοπλισμών μας ερυθμίζετο από ξένα κράτη. Ελληνικήν εθνικήν πολιτικήν εξοπλισμών εφήρμοσε η Ελλάς μετά την 21ην Απριλίου 1967. Έτσι, αφού κατηρτίσθησαν τα προγράμματα εξοπλισμών, αγοράσθησαν ταχύτατα 4 υποβρύχια από την Γερμανίαν, εξοπλισμένα με τηλεκατευθυνόμενους πυραύλους, 4 πυραυλάκατοι εκ Γαλλίας (είναι αυταί εις τας οποίας ο Αβέρωφ άλλαξε τα ονόματα!!), 40 υπερσύγχρονα αεροπλάνα Φάντομς και μέγα αριθμόν τορπιλλακάτων και συγχρόνων αρμάτων μάχης τύπου AMX-30 από την Γαλλία.
    Το εξοπλιστικόν πρόγραμμα ολοκληρώθη το τέλος του 1973 και αρχάς του 1974. Ηκολούθησαν πολλαί  νέαι παραγγελίαι. Έτσι ηγοράσθησαν από την Γαλλίαν 40 υπερσύγχρονα αεροσκάφη Μιράζ F-IC, 60 βομβαρδιστικά CORSAIR-A7 αμερικανικής κατασκευής, 18 μεταφορικά αεροπλάνα C-130 αμερικανικής κατασκευής, 4 πυραυλάκατοι γαλλικής κατασκευής, 100 γαλλικά άρματα μάχης τύπου AMX-30, μέγας αριθμός ελικοπτέρων απο ΗΠΑ και Ιταλίαν, σημαντικός αριθμός τορπιλλακάτων, ως και μεγάλαι ποσότητες αντιαρματικού και ανθυποβρυχιακού υλικού.
    Η συνολική αξία των αγορών υπερέβη τα 3000 εκατομμύρια δολάρια και μιλάμε δια χρήματα της εποχής εκείνης. Σημειούται οτι το μέγιστον μέρος των δαπανών της πρώτης φάσεως είχε εξοφληθεί προ της 24/7/1974. Επίσης, προ της ημερομηνίας αυτής είχε πληρωθεί η προκαταβολή (20-25%) της δευτέρας φάσεως εξοπλισμών και είχαν συναφθεί τα απαραίτητα μακροπρόθεσμα δάνεια (ενδεικτικόν της λίαν υψηλής δανειοληπτικής ικανότητος της χώρας) από το εξωτερικόν.
Η πρώτη μοίρα Φάντομ και άπαντες οι λοιποί εξοπλισμοί της πρώτης φάσεως είχαν παραληφθεί και ενταχθεί εις το σύστημα αμύνης της χώρας προ του Ιουλίου 1974. Είναι μια απάντησις εις τα γελοία ψεύδη οτι η Ελλάς δεν ήτο εξοπλισμένη (η Τουρκία δεν διέθετε αεροπλάνα Φάντομς) και οτι εις τα κιβώτια οπλισμού ευρίσκοντο πέτρες αντί όπλων!!!


                                                          Ε Μ Π Ο Ρ Ι Ο 
Κατά τό 1968,τό ισοζύγιον πληρωμών έκλεισε μέ βελτίωσιν τής συναλλαγματικής θέσεως τής Ελλάδος κατά 36 εκατ. δολλάρια, ενώ αι επί μέρους συναλλαγαί διεμορφώθησαν είς επίπεδα ενδεικνυόμενα τόσον έκ τής σημειουμένης διαρκούς ανόδου τής οικονομικής δραστηριότητος, όσον καί έκ τής συνεχιζομένης αδιαταράκτου νομισματικής σταθερότητος.
Έξ άλλου, αι μετά τού εξωτερικού εμπορικαί συναλλαγαί τής Ελλάδος κατά τό 1968 διεμόρφωσαν είς 772 εκατ. δολλάρια τό έλλειμμα τού εμπορικού ισοζυγίου, ευρίσκεται δέ τούτο εντός τών καθοριζομένων ορίων τού πεναετούς Προγράμματος Οικονομικής Αναπτύξεως, προβλέποντος ετησίαν αύξησιν περί τό 10,5 %.Τούτο προέκυψεν έκ τής αύξησεως τών εισαγωγών κατά 8 % περίπου, ανεληουσών είς 1.237 εκατομ. δολλάρια καί τής αυξήσεως τών εξαγωγών κατά 3 % περίπου, αίτινες ανήλθον τελικώς είς 465 εκατ. δολλάρια.
Αί εξαγωγαί βιομηχανικών καί βιοτεχνικών προϊόντων ανήλθον κατά τό 1968 είς τό επίπεδον τ΄ςν 108 έκατ. δολλ., ήτοι είς ποσοστόν κατά 33 % μεγαλύτερον τού 1967. Έξ άλλου, τό ποσοστόν συμμετοχής τών εξαχθέντων βιομηχανικών προϊοντων είς τό σύνολον τών τών εξαγωγών τής χώρας υπερέβη κατά τό 1968 τό 23 %. Ιδιαιτέρα αύξησις εσημειώθη είς τάς εξαγωγάς : Τών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων (κατά 28 %), τών χημικών καί φαρμακευτικών (κατά 24 %), τών ειδών λαϊκής τέχνης (κατά 42 %) τού αλουμινίου (κατά 23 %). Επίσης, εδιπλασιάσθησαν αί εξαγωγαί τών λοιπών μετάλλων καί ειδών μετάλλου ενώ τού νικελίου εξαπλασιάσθησαν καί τών ειδών εκ δέρματος υπερεδιπλασιάσθησαν. Αί εξαγωγαί κατά τό 1968 τού νέου ελληνικού προϊόντος, τών αντικροτικών, απέδωσαν έσοδον 8,5 εκατ. δολλαρίων. Τέλος, άνοδον κατά 38 % εσημείωσεν η εξαγωγή ορυκτών καί μεταλλευμάτων, μέ επί κεφαλής τήν δίπυρον μαγνησίαν, ενώ η αξία τών εξαχθέντων πετρελαιοειδών  ανήλθεν είς 10 εκατ. δολλάρια.
Ή διαμόρφωσις τών εξαγωγών είναι χαρακτηριστική τής επελθούσης ευνοϊκής είς αυτάς υπό τήν έννοιαν ότι η άνοδος τής εξαγωγικής δραστηριότητος τής οικονομίας βασίζεται ολονέν καί περισσότερον είς δυναμικά καί απολύτως ανταγωνιστικά προϊόντα τών αναπτυσσομένων ελληνικών μεταποιητικών έν γένει επιχειρήσεων. Τούτο ενέχει ιδιαιτέραν σημασίαν διά τήν προαγωγήν τού εξωτερικού εμπορίου τής χώρας, λαμβανομένου πάντοτε υπ΄ όψιν ότι, ύπο τό υφιστάμενον διαμορφωτικόν καθεστώς τής γεωργικής μασ παραγωγής, τής εκ φυσικών αιτίων διακυμάνσεως, ώς καί τών επικρατουσών συνθηκών διεθνούς εμπορίας τών γεωργικών προϊόντων, η εξαγωγή αυτών δέν δύναται νά παρουσιάζη ρυθμόν ανάλογον εκαίνου τών βιομηχανικών καί βιοτεχνικών προϊόντων. Οπωσδήποτε, αί εξαγωγαί τών γεωργικών προϊόντων ώςτού καπνού, τής σταφίδος, τών εσπεριδοειδών, τού βάμβακος κλπ. αντιπροσωπεύουν τό 75 % περίπου τής αξίας τού συνόλου τών πραγματοποιουμένων κατ΄ έτος εξαγωγών.
Αί εισαγωγαί τροφίμων (βασικών ειδών διατροφής) κυρίως κρεάτων καί σακχάρεως ενεφάνισαν αύξησιν 11 %.
Αί εισαγωγαί βιομηχανικών ειδών ενεφάνισαν αύξησιν τών μέν βασικών ειδών ευρείας καταναλώσεως κατά 8 %, τών δέ μή βασικών κατά 4 %. Η εισαγωγή πρώτων υλών υπήρξεν ηυξημένη κατά τό 1968, ανελθούσα είς τό επίπεδον τών 254 εκατ. δολλαρίων. Η εισαγωγή καφαλαιουχικού εξοπλισμού ενήλθεν είς 323 εκατ. δολλάρια, ενώ η εισαγωγή αργού πετρελαίου διά τήν κάλυψιν τών παραγωγικών αναγκών τών διϋλιστηρίων ανήλθεν είς 73 εκατ. δολλάρια.
  
                                                    Ε Π Ε Ν Δ Υ Σ Ε Ι Σ 
Τό σύνολον τών εισρευσάντων είς τήν Ελλάδα κεφαλαίων κατά τό 1968 ανήλθον είς 355 εκατ. δολλ. Αξίζει νά σημειωθή ότι ποσόν 148 εκατ. δολλ. ήτοι τό 42 % τών πάσης φύσεως εισαχθέντων κεφαλαίων καλύπτουν τά εισρεύσαντα μακροπρόθεσμα κεφάλαια μόνον ιδιωτών. Τούτο οφείλεται είς τήν εμπιστοσύνην αφ΄ενός τής διεθνούς επιχειρηματικότητοσ είς τήν ελληνικήν οικονομίαν καί αφ΄ετέρου είς τά θεσπισθέντα προστατευικά μέτρα διά τά ξένα κεφάλαια. Χαρακτηριστικόν είναι ότι κατά τό πρώτον μόνον τρίμηνον τού 1969 αι εγκιθείσαι επενδύσεις ξένων κεφαλαίων ανήλθον είς 78,6 εκατομ. δολλάρια.
Αι εισπράξεις έξ αδήλων συναλλαγών κατά το 1968 ανήλθον είς 719 εκατ. δολλ., ουσαι κατά 60 εκατ. δολλ. υψηλότεραι έναντι τού 1967. Ούτω είς τό ισοζύγιον αδήλων συναλλαγών εδημιουργήθη καθαρόν πλεόνασμα εκ 524 εκατ. δολλ. Αξίζει νά σημειωθή ότι υπήρξεν αύξησις τών εισπράξεων τού ναυτιλιακού συναλλάγματος τό οποίον ανήλθεν είς 243 εκατ. δολλ., ενώ τά μεταναστευτικά εμβάσματα τών είς εξωτερικόν Ελλήνων εργαζομένων ανήλθον είς τό ποσόν τών 240 εκατ. δολλ. κατά τό έτος 1968.
Αι ευνοϊκαί εξελίξεις είς τήν οικονομίαν τής χώρας ισχυροποίησαν τήν συναλλαγματικήν θέσιν τής Ελλάδος. Πράρματι, τά επίσιμα είς χρυσόν καί ξένον συνάλλαγμα διαθέσιμα τής Τραπέζης τής Ελλάδος ανήλθον (Δεκέμβριος 1968) είς τό επίπεδον τών 297 εκατ. δολλ., ήτοι ηυξήθησαν κατά 36 εκατομ. δολλ. έναντι τού Δεκεμβρίου 1967. Τό επίταυγμα τούτο συνετελέσθη είς περίοδον διεθνών νομισματικών διαταραχών καί κλονισμού τού συναλλαγματικού ισοζυγίου πλείστων ισχυρών οικονομιών.

                                           Ε Θ Ν Ι Κ Η     Π Α Ι Δ Ε Ι Α 

Άμεση αναγνώριση στο έργο που έκαναν οι κυβερνήσεις του φυλακισμένου Προέδρου, Γεωργίου Παπαδοπούλου, στον χώρο της Παιδείας, αποτελεί η δήλωση τουομοτίμου καθηγητού κ. Φαίδωνος Βεγλερή στον ραδιοφωνικό σταθμό του Δήμου Αθηναίων ότι: "Μόνον επι χούντας είχαμε δωρεάν παιδεία"! Με την δήλωσή του αυτή, ο πρύτανης των Συνταγματολόγων, ο οποίος στην δίκη για την 21η Απριλίου κατέθεσε ως μάρτυρας εναντίον των φυλακισμένων Αξιωματικών, παραδέχεται την χρεωκοπία της εκπαιδευτικής πολιτικής των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων.
" Λυπούμαι που θα το πώ, αλλά οι φοιτητές είχαν δωρεάν Παιδεία μόνον επί δικτατορίας", είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βεγλέρης, στην διάρκεια της συνετεύξεώς του. Αναγνωρίζοντας έτσι, εμμέσως το ενδιαφέρον των κυβερνήσεων της Επαναστάσεως για την μόρφωση των παιδιών του λαού. Στη συνέχεια ο κ. Βεγλερής κατήγγειλε τον Νόμο - Πλαίσιο της σοσιαλιστικής κυβερνήσεως, ότι δεν πρόσφερε τίποτε στους φοιτητές. "Με τον νόμο του 1982", είπε ο κύριος Βεγλερής, "οι φοιτητές σε τίποτε δεν ωφελήθηκαν. Με τον νόμο αυτό ωφελήθηκαν μόνοι οι διάφοροι βοηθοί επιμελητές, οι οποίοι έγιναν όλοι διδάσκοντες. " Και αμέσως μετά, κατήγγειλε τα κόμματα, οτι "είναι ένοχα για την διάβρωση και κομματικοποίηση του φοιτητικού κόσμου."

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΠΙ 7 ΕΤΙΑΣ :

Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια το 1970-1974 ήταν απο τα Πρώτα 100 καλύτερα πανεπιστήμια στον Κόσμο, ενώ το Πάντειο το 1973 ήταν στην 7 Θέση. Απίστευτο? οχι Πραγματικό μια εποχή που η Παιδεία ήταν πραγματικά σοβαρή, πνευματική και ΔΩΡΕΑΝ.
Να σημειωθεί οτι στις μέρες μας τα Ελληνικά Πανεπιστήμια βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις των σύγχρονων Κρατών
Επι 7ετιας ΑΚΟΜΑ...
  • Έναρξις κατασκευής Πανεπιστημιουπόλεων
  1. Αθηνών
  2. Θεσσαλονίκης
  3. Πατρών
  • Κατασκευή σχολείων σε όλα τα χωριά που υπήρχαν μικρά παιδιά, και δημιουργία σχολείων σε όποια μεγάλη πόλη χρειαζόταν.
  • Δωρίζονται σε 65 σχολεία της Αττικής και στην συνέχεια σε όλη την Ελλάδα προτομές του Μεγάλου Αλεξάνδρου για να τοποθετηθούν σε βάθρο σε ειδικό χώρο του κάθε σχολείου, έτσι ώστε τα παιδιά να εμπνέονται από τον Μέγα στρατηλάτη και να τον έχουν ώς πρότυπο.
  •  Καθιέρωση, κρατικών βραβείων για τους αριστούχους του 6ταξιου Γυμνασίου
  •  2πλασιασμός των κονδυλίων για την παιδεία,
  • Χορήγηση πρώτων υποτροφιών στους αριστούχους μαθητές, για μετέπειτα σπουδές.
  • Χορήγηση σημαντικού χρηματικού ποσού σε αριστούχους φοιτητές για την μετέπειτα επαγγελματική σταδιοδρομία,
  •  Παροχή Δωρεάν Ιατροφαρμακευτικής και Νοσοκομειακής περίθαλψης σε όλους τους φοιτητές,
  •  Χορηγήση "Σπουδαστικών Δανείων",
  •  Αύξηση της Χρηματικής αμοιβής για το ημερήσιο φοιτητικό συσσίτιο
  •  Χορηγήσει ειδικού Κονδυλίου για την Ψυχαγωγία των φοιτητών
  •  Παροχή 3τρης Εξεταστικής στους Φοιτητές
  •  Δωρεάν Χορήγηση Βιβλίων Για Όλους τους ΜΑΘΗΤΕΣ και ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Μια γέυση μόνο απο αυτά που έγιναν για την παιδεία.

                 ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΗΣ 21ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1967

Ανατρέχων τις σήμερον, τριάκοντα-τρία έτη μετά την Εθνεγερσίαν της 21ης Απριλίου 1967, εις τα δημοσιεύματα και τας ανασκοπήσεις των συγχρόνων ΜΜΕ, έκπληκτος διαπιστοί ότι βρίθουν "αντιστασιακών γεγονότων", ενώ απουσιάζει παντελώς παν σχετικόν με την προσφοράν και το έργον της Επαναστάσεως. Ως αν κατά την περίοδον αύτην ουδέν δημόσιον κτίριον, ουδέν νοσοκομείον, ουδεμία οδός, ουδέν φράγμα, ουδέ το ελάχιστον επαρήχθη, αλλ&#8217; άπαντα "μαγικώς ανεφύησαν" την επομένην της "μεταπολιτεύσεως"!

Πας φιλαλήθης ευκόλως δύναται να ανακαλύψη την αληθήν διάστασιν του κολοσσιαίου Έργου του Απριλιανού καθεστώτος. Επί παραδείγματι, το ιστορικόν σύγγραμα του Αντιπροέδρου αυτής Στρατηγού Στ. Παττακού "21η Απριλίου 1967 - 8η Οκτωβρίου 1973 / Ημέραι και Έργα" εκτενώς πραγματεύεται και μνημονεύει αυτά.

Ακροθιγώς ας επιτραπή όπως αναφερθούν:

  • Κατασκευή Φραγμάτων Ηλεκτροπαραγωγής
  1. Αλιάκμονος
  2. Καστρακίου
  3.  Πολυφύτου.
  • Επέκτασις Θερμοηλεκτρικών Μονάδων
  1. Ερετρίας
  2. Πτολεμαϊδος
  3. Κατασκευή μεγάλων Γεφυρών
  4. Μέγδοβα
  5. Ρυμνίου (Αλιάκμονος)
  6. Σερβίων (Αλιάκμονος)
  • Κατασκευή Αεροδρομίων
  1. Ζακύνθου
  2. Καβάλας
  3. Κυθήρων
  4. Λήμνου
  5. Μυκόνου
  6. Πάρου
  7. Ρόδου
  8. Σάμου
  9. Σκιάθου
  10. Χίου
  • Αρδευτικά Έργα
  1. Αγρινίου - Μεσολογγίου
  2. Έβρου
  3. Νέστου
  4. Πηνειού Ηλείας
  5. Σερρών
  • Κτίρια
  1. Κρατικά Μέγαρα
  2. Διοικητηρίου ΟΛΠ
  3. Εθνικού Νομισματοκοπείου
  4. ΕΙΡΤ
  5. ΟΣΕ
  6. ΟΤΕ
  7. Πολεμικού Μουσείου
  8. Υπουργείου Εξωτερικών
  • Δικαστικά Μέγαρα
  1. Αθηνών
  2. Θεσσαλονίκης
  3. Ιωαννίνων
  4. Λαρίσης
  5. Πατρών
  • Επεκτάσεις Νοσοκομείων
  1. Αντικαρκινικού
  2. Βενιζελείου
  3. Γενικού Κρατικού
  • Έναρξις κατασκευής Πανεπιστημιουπόλεων
  1. Αθηνών
  2. Θεσσαλονίκης
  3. Πατρών
  • Επέκτασις Ηλεκτροφωτισμού
  • Επίγειος Δορυφορικός Σταθμός Θερμοπυλών
  • Επέκτασις Οδικού Δικτύου
  • Ανδριάς Ελευθερίου Βενιζέλου εις Αθήνας και Χανιά .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου