Στο Λουκάς Β,21 αναφέρεται πως όταν πέρασαν οι 8 ημέρες από την γέννηση του ΧΡΙΣΤΟΥ και ήρθε ο καιρός της
περιτομής, ονομάστηκε Ιησούς. Υπήρξε ένα εβραικό έθιμο ως κλείσιμο συμφωνίας του ΘΕΟΥ με τον Αβραάμ και πολλοί λένε γιατί το εορτάζουμε αφού είναι εβραικό. Απαντούμε:
Οκτώ ημέρες μετά τη γέννηση του Χριστού ο Ιωσήφ και η Μαρία πήγαν το βρέφος στη συναγωγή της Βηθλεέμ για να του κάνουν περιτομή. Η περιτομή είναι μία ειδική επέμβαση στα αγόρια του Ισραήλ , εντολή που δόθηκε στον Αβραάμ από τον ΘΕΟ ως σημείο και σφραγίδα απόδειξης πως ήταν αφιερωμένοι στο θεό από τις πρώτες ημέρες της ζωής τους. Eνώ όποιος ήταν απερίτμητος εθεωρείτο θρησκευτικά ακάθαρτος και αλλόφυλος.
Μαζί με την σάρκωση και την απογραφή ως υπήκοος του Καίσαρα ο Χριστός καταδέχτηκε και την κατά σάρκα περιτομή για τους εξής λόγους:
Α) Πρώτον μας δίδαξε την ταπείνωση και την ευπείθεια στους θρησκευτικούς νόμους και για να μας δείξει πως ήρθε στον κόσμο ως ειρηνικός και ευσεβής και πράος. Ο Αμνός του Θεού.
Β) Θέλοντας να αποστομώσει τους Ιουδαίους που δίδασκαν ότι δεν σεβόταν ο Χριστός τους Νόμους και τους προφήτες. Ο Χριστός λοιπόν περιετμήθη κατά την παράδοση των ιουδαίων που τον έλεγαν αλλόφυλο και Σαμαρείτη. Εκείνος όμως πάντα σεβάστηκε το Νόμο του Μωυσέως και μάλιστα τον συμπλήρωσε γιατί και κατά μυστικό τρόπο ήταν και ο ίδιος ο Νομοθέτης του νόμου.
Γ) Ο Χριστός έχει δύο φύσεις: Θεϊκή και ανθρώπινη που εκφράζονται σε ένα πρόσωπο τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό. Έπαθε λοιπόν και περιτομή και σταυρό και θάνατο, όπως όταν ζούσε και έκλαψε και πείνασε και δίψασε και πικράθηκε κατά τα Eυαγγέλια ώστε να δηλώσει πως δεν ήταν πνεύμα μα αληθινά άνθρωπος με σάρκα και οστά. Η θεϊκή του φύση είναι πάντα ενωμένη με την ανθρώπινη αλλά απαθής και αθάνατη. Έτσι με την περιτομή αποστομώθηκαν και οι αιρετικοί που δεν δέχονταν την ανθρώπινη φύση στο Χριστό.
Δ) Ο Χριστός έπαθε περιτομή για να εγκαινιάσει έναν καινούριο κόσμο. Με το κομμάτι της σάρκας που απέβαλλε ήθελε να μας δείξει πως κάθε κακό παρέρχεται και όλοι μας ζούμε σε έναν νέο κόσμο και είμαστε μέλη αγιασμένα του σώματος Του.
Αυτό το πετυχαίνουμε με την αχειροποίητο όπως λέγεται δική μας περιτομή που είναι το άγιο βάπτισμα. Με το βάπτισμα μας αποβάλλουμε τον κόσμο της αμαρτίας και του θανάτου αλλά και τον κόσμο της Παλαιάς Διαθήκης και γεννιόμαστε στον κόσμο της ζωής, του Χριστού της Καινής Διαθήκης. Ο Αβραάμ κάνοντας περιτομή στα παιδιά του έκανε μια Παλαιά Διαθήκη με τον Θεό μια διαθήκη αφιέρωσης τους στο Θεό ώστε να είναι λαός περιούσιος. Στο Χριστιανισμό η παράδοση της περιτομής δεν διατηρείται, αφού θεωρείται ότι η αναγκαιότητά της καταργείται με την εκούσια σταυρική θυσία του Ιησού και αντικαθίσταται από το βάπτισμα. «Ο θεϊκός νόμος δεν απαιτεί πλέον κατά τους Χριστιανούς τη συμβολική περικοπή του πέους, την αναγνώριση δηλαδή με αυτόν τον τρόπο της παντοδυναμίας του Θεού, αλλά εισάγεται μια πιο ισότιμη σχέση που στηρίζεται στην αγάπη». Ο Χριστός δίνοντας το Σώμα και το Αίμα του έκανε μια καινούρια διαθήκη με τον Θεό και έκανε την Εκκλησία και όχι μόνο τα παιδιά του Αβραάμ περιούσιο λαό του. Η Εκκλησία είναι όλοι άνθρωποι που βαφτιστήκαμε στην κολυμβήθρα του Χριστού.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Επειδή το θέμα της περιτομής του Κυρίου, που τιμά σήμερα 1η Ιανουαρίου η Εκκλησία μας, έχει προβληματίσει πολλούς αναγνώστες μας, θα θέλαμε συνοπτικά να αναφέρουμε τα εξής:
1ον. Το ότι ο ΘΕΟΣ συνάπτει μια συμφωνία με το Ισραήλ, αυτό δεν σημαίνει ότι ο ΘΕΟΣ αγνοεί τους άλλους λαούς της γης. Περίτρανη απόδειξη το γεγονός ότι περιτομή κάνουν και διάφοροι άλλοι λαοί, ιδίως μουσουλμανκοί. Αυτό τι σημαίνει; Ότι οι μουσουλμανικοί αυτοί λαοί είναι Ισραηλίτες; Όχι, βέβαια! Κατά συνέπειαν, η περιτομή εξελίχθηκε από μία φυλετική συνήθεια σε θρησκευτική.
2ον. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ δεν έκανε περιτομή με τη θέλησή του διότι μπήκε στη διαδικασία αυτή μόλις 8 ημερών, αλλά του έκαναν περιτομή. Κι εδώ υπάρχει μεγάλη διαφορά. Δεν γνωρίζουμε δηλαδή αν ο Ιησούς ήθελε ή όχι να γίνει αυτή η περιτομή. Και αυτό έχει μεγάλη σημασία, διότι είναι άλλο πράγμα να θέλεις να κάνεις εσύ περιτομή και άλλο να σου την επιβάλλουν οι άλλοι!
3ον. Ο ΙΗΣΟΥΣ με τη φράση "Μωϋσής δέδωκεν υμίν την περιτομήν", διαχωρίζει τη θέση του από τους Ιουδαίους, διότι λέει ότι "ο Μωϋσής σάς έδωσε την περιτομή", δεν λέει τη φράση "ο Μωϋσής μάς έδωσε την περιτομή", κάτι που θα έλεγαν όλοι οι πολίτες στους συμπατριώτες ή ομοεθνείς τους! Κι αυτό κάτι σημαίνει για όλους τους ιστορικούς ερευνητές.
Γι΄ αυτό ας αφήσουν κάποιοι τις μπούρδες τους για εξεβραισμούς και δωδεκαθείστικες κορώνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου