Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΤΟ ΡΙΚ (02/06/2014)

Συνέντευξη στο κυπριακό ΡΙΚ στις 2 Ιουνίου 2014 και στον δημοσιογράφο Τάσο Τρύφωνος στην εκπομπή Τετ Α Τετ παραχώρησε ο Βασιλεύς Κωνσταντίνος. Η συνέντευξη υπήρξε αποκαλυπτική και εφ΄ όλης της ύλης.

Ο Κωνσταντίνος αναφέρθηκε σε σημαντικά γεγονότα της σύγχρονης ελληνικής και κυπριακής ιστορίας, όπως για τη σύγκρουση του με τον Γιώργο Παπανδρέου, το λόγο που όρκισε το απριλιανό καθεστώς, την πολύκροτη σχέση του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την έντονη διαφωνία του με τον Αρχιεπίσκοπο της Κύπρου Μακάριο Γ΄.

"Δεν με ενοχλεί το τέως. Όλοι είμαστε τέως κάτι...", ανέφερε αρχικά ο Βασιλιάς και καυτηρίασε μερικούς δημοσιογράφους που προσφωνούν "υπουργούς" ανθρώπους που είχαν διατελέσει σε τέτοια αξιώματα αλλά δεν είναι πια.

Η σχέση του με τον Γεώργιο Παπανδρέου
"Όλοι κάνουμε λάθη, αλλά πρέπει να αναλύσεις όλη την πολιτική σου ιστορία για να δεις τι λάθη έκανες... Ακόμα και σήμερα, κάποιοι λένε ότι εγώ έδιωξα τον Γιώργο Παπανδρέου από την πρωθυπουργία. Δεν υπήρχε περίπτωση να τον διώξω, αφού τον συμπαθούσα και οι σχέσεις μας ήταν άψογες. Ήταν μια σχέση παππού - εγγονού. Θυμάμαι όταν τον κάλεσα να φάμε στα Ανάκτορα και του είπα “έχω την εντύπωση ότι θα μας βάλουν να τσακωθούμε”. Με ρώτησε “ποιος”. Του απάντησα “δεν ξέρω, αλλά σας παρακαλώ αν δείτε κάποιον στο περιβάλλον που δεν σας αρέσει να μου το πείτε...". Αυτά και πολλά άλλα για την σχέση του με τον Γεώργιο Παπανδρέου.

Δικτατορία και Μακάριος
Όσο αφορά για την περίοδο της δικτατορίας, ο τέως Βασιλιάς είπε στον Τάσο Τρύφωνος: “Αν δεν όρκιζα τη χούντα, θα γινόταν εμφύλιος”. Ερωτηθείς αν μπορούσε να λειτουργήσει πιο σθεναρά, απάντησε: "Πιο σθεναρά από το να φύγεις από τα Ανάκτορα και την πολυτέλεια και να ηγηθείς ενός κινήματος κατά της χούντας, δεν γίνεται".
Αποκάλυψε πως στην εφηβική του ηλικία είχε συμμετάσχει σε πολλές διαδηλώσεις της ΕΟΚΑ στην Αθήνα και πως ο πατέρας του είχε στείλει μία επιστολή στον τότε Πρόεδρο των ΗΠΑ Αιζενχάουερ για την απελευθέρωση του Μακαρίου.
Επίσης δήλωσε για ακόμη μία φορά ότι ο Μακάριος του πρότεινε την εγκατάσταση στην Κύπρο κατά την διάρκεια της εξορίας του και αποκάλυψε για την σχέση του με τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο και την διαφωνία που είχαν: “Όταν ήμουν στην εξορία, ο Μακάριος μού είπε να πάω στην Κύπρο να εγκατασταθώ μόνιμα. Διαφωνήσαμε όταν ακύρωσα την αποστολή της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας στην Τυλληρία το 1964. Μου είπε ότι έκανα πολύ άσχημα. Του απάντησα ότι “εσείς προεδρεύετε σε μισό εκατ. πληθυσμού, αλλά εγώ σε 9 εκατ. Πρέπει να καταλάβετε ότι θα κοιτάξω να κρατήσω την πατρίδα μου εκτός πολέμου".

Τα παιδικά του χρόνια και η Αλίκη Βουγιουκλάκη
Για τα παιδικά του χρόνια, ο Βασιλεύς δήλωσε: "Μου άρεσε το σχολείο, αλλά όχι τα μαθήματα. Όταν έγινα 15 άλλαξε εντελώς η ζωή μου. Τα άλλα παιδιά είχαν ελεύθερα τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, ενώ εγώ έκανα στρατιωτική εκπαίδευση".
Πως σχολίασε άραγε τη σχέση του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη: «Η Αλίκη ήταν καταπληκτική ηθοποιός και άνθρωπος. Την είχα δει με τις αδερφές μου στο θέατρο. Έλεγαν τότε ότι υπάρχει ένα τούνελ από τα Ανάκτορα που βγαίνει στο σπίτι της. Και απαντούσα εγώ: "Αν παραδεχτούμε ότι υπάρχει αυτό το τούνελ και η Αλίκη αποφασίσει να αλλάξει σπίτι, θα πρέπει να αλλάξουμε το τούνελ;».

Η κρίση στην Ελλάδα
"Εμείς περάσαμε πολύ δύσκολη περίοδο. Γίνεται προσπάθεια από όλους τους Έλληνες και σιγά σιγά βγαίνουμε από την κρίση. Το γεγονός ότι ο λαός υποφέρει δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Οι μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις με απασχολούν πάρα πολύ. Όσοι μου μιλάνε μου λένε "τι μέλλον θα έχει το παιδί μου;. Και είναι σωστή ερώτηση.
Προτιμώ να είμαι εδώ όταν γίνονται όλα αυτά, παρά να ζω στο εξωτερικό. Γίνεται κολοσσιαία προσπάθεια από την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση για να βγούμε από αυτό το χάος. Το ίδιο και στην Κύπρο.
Όταν άρχισε η κρίση, οι ξένοι δεν μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για την Ελλάδα. Είχε χάσει την αξιοπιστία της. Τώρα γίνεται μεγάλη δουλειά. Και πρέπει να σταματήσουμε τους νέους να φεύγουν από την Ελλάδα".

Η αυτοβιογραφία του

Ο Βασιλεύς Κωνσταντίνος αποκάλυψε στον Τάσο Τρύφωνος ότι γράφει τη βιογραφία του, χωρίς όμως να γνωρίζει ακόμα τον τίτλο που θα δώσει στο βιβλίο.

"Έχουμε εγκατασταθεί στο Πόρτο Χέλι και τα παιδιά μου κάνουν τη ζωή τους. Χαίρομαι που ο Νικόλαος έχει μετακομίσει εδώ. Αλλά και αυτός δουλεύει και δεν τον βλέπω αρκετά", είπε, με παράπονό.
Για τη σύζυγό του δήλωσε: "Έχασα τον πατέρα μου στα 23 και παντρεύτηκα στα 24. Η γυναίκα μου μόλις είχε κλείσει τα 18. Φέτος κλείνουμε 50 χρόνια γάμου. Είναι αδύνατον να ζήσω χωρίς να έχω τέτοια γυναίκα. Θαυμάζω την υπομονή της!".
Τι απάντησε στην ερώτηση αν τα παιδιά του έχουν πλάνα να ασχοληθούν με την πολιτική: "Γιατί πρέπει ένας από τους δυο να μπει στην πολιτική; Για να εξυπηρετήσει λαϊκούς πολιτικούς; Εγώ θέλω το καλό του τόπου. Αν είναι γι' αυτό ναι. Αν είναι για την εξυπηρέτηση πολιτικών, όχι. Πιστεύω ότι δεν σκέφτονται κάτι τέτοιο... Θα μου το είχαν πει".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου