Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΒ΄: «ΝΕΡΟ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΠΙΝΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ»

Γράφει ο "Μαρμαρωμένος Βασιλιάς" (προφίλ facebook).

Ο Στρατηλάτης Κωνσταντίνος ήταν εξαιρετικά προσηνής προς τους στρατιώτες, αλλά σκληρός προς τους αξιωματικούς που έκαναν κατάχρηση του αξιώματός τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση μιας σχεδόν 10ωρης πορείας στρατιωτικών μας μονάδων, που τις συνόδευε ο Στρατηλάτης και που είχαν «κορακιάσει» από την δίψα, χωρίς να συναντήσουν έστω και μια πηγή για να ξεδιψάσουν. Τα μεσάνυχτα βρέθηκε μια βρυσούλα στην πλαγιά του βουνού, που ωστόσο έσταζε ελάχιστα, με συνέπεια να δημιουργηθεί τεράστια ουρά. Ο Κωνσταντίνος σήκωσε τον γιακά του μανδύα του και πλησίασε στο σκοτάδι την πηγή, για να βεβαιωθεί ότι όλα ήταν ομαλά. Και έγινε έξω φρενών, όταν άκουσε έναν επιλοχία φορτωμένο παγούρια να φωνάζει άγρια στους στρατιώτες:
«Τραβηχτείτε από εκεί, ρε γαϊδούρια!».
Ολοι παραμέρισαν αλλά ένας πανύψηλος εύζωνας ρώτησε:
«Γιατί, κυρ-επιλοχία; Ιδώ έχουμι σειρά, δεν το βλέπ΄ς;».«Ισα ρε, κάνε στην μπάντα. Τα παγούρια είναι του λοχαγού. Ποιος σας λογαριάζει εσάς;».«Εγώ!» ακούστηκε σαν κεραυνός μια βροντερή και οργισμένη φωνή. Ηταν ο Στρατηλάτης που πλησίασε, άδραξε τον επιλοχία από τους ώμους και τον ταρακούνησε!
«Όπως άκουσες επιλοχία! Μπορεί άλλοι να μην λογαριάζουν τους στρατιώτες μου, αλλά τους λογαριάζω εγώ! Ποιος είναι ο λοχαγός σου; Τσακίσου να του πεις να έρθει γρήγορα εδώ!».
Ο επιλοχίας χαιρέτισε και έφυγε τρέχοντας, ενώ οι στρατιώτες κοίταζαν τον Κωνσταντίνο με ανοικτό το στόμα! Ο Στρατηλάτης τους χαμογέλασε:
«Γεμίστε τα παγούρια σας με την σειρά. Δεν θα σας ενοχλήσει κανένας άλλος».
Μερικές στιγμές αργότερα έστεκε κλαρίνο μπροστά του ο λοχαγός.
«Θα ήθελα να μάθω, αν εσύ έστειλες τον επιλοχία για νερό», ρώτησε αυστηρά ο Στρατηλάτης.
«Μάλιστα, Μεγαλειότατε». Αλλά δεν ήξερα ότι…».
«Και πόσα παγούρια έχεις, κύριε λοχαγέ;».
Ο άλλος κόμπιασε, ξεροκατάπιες, αλλά όφειλε να απαντήσει:
«Εντεκα, Μεγαλειότατε».
Ο Κωνσταντίνος κόντεψε να εκραγεί!
«Εντεκα παγούρια και έχεις το θράσος να το λες; Ξέρεις πόσα έχουν οι στρατιώτες;».
«Ενα…»
«Και εγώ που είμαι Βασιλιάς πόσα έχω, ξέρεις;».
Ο άλλος έσκυψε το κεφάλι χωρίς να απαντήσει.
«Με την δική σου λογική, αφού εσύ ο λοχαγός έχεις έντεκα, εγώ θα πρέπει να έχω εκατόν έντεκα, έτσι; Ε, λοιπόν, δεν έχω ούτε ένα και δεν έχω βάλει ούτε μια γουλιά νερό στο στόμα μου!».
Ο λοχαγός είχε γίνει κουρέλι στην κυριολεξία!
«Λοιπόν», βρυχήθηκε ο Κωνσταντίνος, «σε τιμωρώ με 10 ημέρες φυλάκιση, για να μάθεις πως στον πόλεμο που το νερό είναι λιγοστό, πρώτα πίνουν οι στρατιώτες, μετά οι υπαξιωματικοί, ύστερα οι αξιωματικοί και τελευταίος ο Βασιλιάς. Και στο μέλλον θα έχεις μόνο ένα παγούρι!».
Ωστόσο, την επόμενη ημέρα ο Κωνσταντίνος του χάρισε την ποινή και ο αξιωματικός πήρε το μάθημά του για όλη του την ζωή!

Κωνσταντίνος ΙΒ΄ ο Στρατηλάτης» του Κώστα Μπαρμπή, τόμος β΄, σελίδες 425-427)
7)

1 σχόλιο:

  1. Ήτο δίκαιος βασιλεύς(αυτό καταλαβαίνω εγώ τουλάχιστον) αν και, για να είμαστε ιστορικά ακριβείς, έκανε λάθη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή