Γράφει ο Σταύρος Φωτίου, Αν. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Κύπρου στο βιβλίο του "Τρομοκρατία και πολιτισμός".
Η Εκκλησία οφείλει να θυμίζει ότι κοινωνία δεν είναι το άθροισμα εγωκεντρικών ατόμων, ανθρώπων ασχέτων και αντιπάλων μεταξύ τους, αλλά κοινωνία είναι η μέθεξη αγαπώντων προσώπων, ανθρώπων συνδεδεμένων με κοινό όραμα ζωής. Σε όσους στο όνομα της ελευθερίας παραγνωρίζουν την αγάπη, σ΄ όσους στο όνομα της ενότητος παραγνωρίζουν την διαφορά, η Εκκλησία θυμίζει ότι η σύζευξη των δύο προϋποθέτει την αδελφοσύνη. [...]
Συνεπώς στην ζωή της Εκκλησίας πνευματικότητα και κοινωνικότητα ταυτίζονται. Πνευματικός είναι ο άνθρωπος που τρέφεται με την προσευχή και την άσκηση, την περισυλλογή και την ταπείνωση. Και, ταυτόχρονα, ο άνθρωπος που τρέφεται με τον κριτικό λόγο και την αγωνιστική πράξη, την αλλαγή και την μεταμόρφωση του κόσμου. Πράγμα που σημαίνει ότι η Εκκλησία μαρτυρεί τόσο με την σιωπή όσο και τον λόγο της, τόσο με την προσευχή όσο και την κοινωνική παρέμβαση. [...]
Με την όλη μαρτυρία, η Εκκλησία καλείται να δείξει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για μία όντως αρμονική κοινωνία είναι η απεμπόληση της αρχής της ήσσονος προσπάθειας. Καθήκον όλων είναι να αναδειχθεί η υψηλή προοπτική, η άσκηση και η συνάθληση στο μόχθο της συνεργασίας. Διότι τίποτε αυθεντικό δεν επιτυγχάνεται χωρίς προσωπικό τίμημα. Ο ελεύθερος άνθρωπος, ο υπεύθυνος συνάνθρωπος, γνωρίζει καλά ότι ο αγώνας για την ζωή σημαίνει μαρτύριο αίματος και μαρτυρία συνειδήσεως, αφού η ανθρωπιά δεν αγοράζεται παρά μόνο καλλιεργείται. Μία κοινωνία με χαλαρούς συνεκτικούς δεσμούς αδυνατεί να φυλάξει το μέγιστό της αγαθό: το υπάρχειν για τον άλλο. Μόνο με ήθος αυτοπροσφοράς και αυτοθυσίας κοινωνούνται τα μέγιστα και πρωτεύοντα της ζωής: το άνοιγμα στον Θεό, η ελευθερία και η δικαιοσύνη, η ειρήνη και η αδελφοσύνη, ο σεβασμός της φύσης και η πρόοδος του πολιτισμού.
Ενώπιον της ελευθερίας των ανθρώπων, η Εκκλησία οφείλει να καταθέτει την δική της πρόταση ζωής [...] Οι άνθρωποι βιώνουν οδύνη από την αποξένωση και την αλλοτρίωση, τη μοναξιά και την απόρριψη, την απώλεια προσφιλών προσώπων. Βιώνουν το άγχος και την αγωνία μπροστά στο φοβερό φάσμα του θανάτου. Η Εκκλησία Χριστού υπάρχει στον κόσμο για να ευαγγελίζεται τη μοναδικότητα και την αθανασία κάθε προσώπου΄ υπάρχει για να ευαγγελίζεται τον ζώντα Θεό, που η κοινωνία μαζί του επιφέρει τη νίκη επί της φθοράς και του θανάτου. Τούτο αποτελεί ευαγγέλιο ζωής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου