Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2013

ΕΚΚΛΗΣΙΑ & ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ

Γράφει ένας από τους διαχειριστές του "Δημοκρατικού Εθνικού Ρεύματος".

Ακούμε αδελφούς μας χριστιανούς να λένε "ήταν η μοίρα του τέτοια", "είναι η γραμμένη η ζωή απ΄ τον ΘΕΟ". Η Εκκλησία δεν πιστεύει στην μοίρα. Πιστεύει στην ελευθερία του ανθρώπου. Το "πεπρωμένο φυγείν αδύνατον" δεν είναι της Εκκλησίας αλλά των Αρχαίων Ελλήνων οι οποίοι πίστευαν και πάνω από το δωδεκάθεο στην τρισυπόστατη Μοίρα (σπερματικός εκ ΘΕΟΥ λόγος: μία η Μοίρα αλλά τρία πρόσωπα από την ίδια ουσία Κλωθώ, Λάχεσις και Άτροπος). Αυτές οι φράσεις απλών ανθρώπων με όχι τόσο όμως χριστιανικό περιεχόμενο είναι κατάλοιπα αρχαίας ελληνικής θεώρησης και μουσουλμανικής επιρροής (κισμέτ) στην διάρκεια της τυραννικής τους σκλαβιάς 4 με 5 αιώνες σχεδόν. 

Αν είναι θέλημα ΘΕΟΥ...
Ακούστε μία πραγματική ιστορία. Ρώτα μία μακρινή συγγενής σ΄ έναν Ιερόπαιδα, επειδή τον έβλεπε συχνά στην Εκκλησία να βοηθά τον Ιερέα "Παιδί μου, θα γίνεις παπάς;" και το παιδί απαντά "Αν είναι θέλημα ΘΕΟΥ". Και λέει η συγγενής του αυτή "Φυσικά, αν είναι θέλημα ΘΕΟΥ αλλά να βάζουμε και εμείς το χεράκι μας. Σου το λέω γενικά για συμβουλή".
Δεν είμαστε άβουλα όντα. Ο ΘΕΟΣ μας δημιούργησε κατ΄ εικόνα Του δηλαδή δίνοντάς μας ελευθερία και λογική. Ελευθερία επιλογής. Ο Επίσκοπος Αχελώου Ευθύμιος στο βιβλίο του «Αθώος» (Εκδ. Αποστολικής Διακονίας) σημειώνει τα εξής:
"Ο Χριστιανισμός καί ειδικότερα η Ορθοδοξία δέχεται το «σχετικό προορισμό», τα βασικά χαρακτηριστικά του οποίου είναι τα εξής:
Πρώτον, ότι ο άνθρωπος διατηρεί και έχει σχετική ελευθερία. Ο άνθρωπος, μετά την Πτώση δεν έχασε όλα και σε απόλυτο βαθμό τα χαρίσματα του «κατ' εικόνα». Χάρη στην επέμβαση του αγαθού Θεού, η απογύμνωση του μεταπτωτικού ανθρώπου από τα θεϊκά χαρίσματα δεν ήταν ολοκληρωτική. Έτσι, η θέληση του ανθρώπου, χάρη στην αγάπη του Θεού διατήρησε και έχει μια σχετική ελευθερία, η οποία είναι το ουσιαστικό και απαραίτητο στοιχείο για την αποκατάστασή του στην αρχέγονη θεϊκή κοινωνία.
Δεύτερον, Ότι η επίγεια και αιώνια ζωή του ανθρώπου εξαρτάται από τη συνεργασία Θεού και ανθρώπου. Η ζωή του ανθρώπου δεν εξαρτάται μόνο από τον Θεό. Ο άνθρωπος και στην μεταπτωτική του κατάσταση έχει τις σχετικές ικανότητες καί δυνατότητες (ελευθερία, θέληση, νόηση) για να οργανώσει καί τελειοποιήσει τη ζωή του. Το ίδιο ισχύει καί για την αιώνια ζωή του ανθρώπου. Ο Θεός θέλει ν' αποκατασταθούν κοντά του όλοι οι άνθρωποι (Α' Τιμ. β' 4). Καί για το σκοπό αυτό δεν έπαυσε να εργάζεται καί να φροντίζει από την αυγή της ιστορίας της ανθρωπότητας. Ωστόσο, η αποκατάσταση αυτή δεν μπορεί να γίνει μονομερώς, δηλαδή μόνο από τον Θεό, χωρίς την ελεύθερη (σχετικώς) θέληση των ανθρώπων. Στην αιώνια ζωή καί βασιλεία του Θεού θ' αποκατασταθούν μόνο όσοι το θελήσουν και συνεργασθούν υπεύθυνα με τη δεδομένη θέληση καί αγάπη του Θεού για το μεγάλο αυτό σκοπό
Γενική είναι η πεποίθηση των αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας ότι ο Θεός ενώ θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, ωστόσο δεν θα χρησιμοποιήσει ποτέ τη βία για να το επιτύχει. Αυτό σημαίνει ότι ο Θεός δεν μπορεί ν' αποφασίσει αυθαίρετα για τη ζωή καί το μέλλον ενός ανθρώπου, χωρίς την ελεύθερη συγκατάθεση καί συνεργασία του, όπως είπαμε. Τρίτον, ο Θεός γνωρίζει, αλλά δεν προκαθορίζει αυθαίρετα τη ζωή καί τον προορισμό του κάθε ανθρώπου (σχετικός προορισμός). Ο Θεός ως παντογνώστης προγνωρίζει ολόκληρη τη ζωή του ανθρώπου, το παρελθόν, το παρόν καί το μέλλον. Η πρόγνωση όμως αυτή του Θεού δεν επηρεάζει την ελευθερία του ανθρώπου ούτε πολύ περισσότερο την καταργεί. Ο Θεός προγνωρίζει τη ζωή του ανθρώπου, όπως αυτή θα διαμορφωθεί καί εξελιχθεί από την καλή ή κακή χρήση της ελευθερίας καί των χαρισμάτων πού θα κάνει ο κάθε άνθρωπος.
Ένα παράδειγμα: Δύο τραίνα κινούνται στην ίδια γραμμή αλλά με αντίθετη κατεύθυνση. Κάποιος ορειβάτης πού βρίσκεται σε μια ψηλή κορυφή βλέπει τα δύο τραίνα να κινούνται αντίθετα καί συμπεραίνει (προβλέπει) ότι σ' ένα ορισμένο σημείο της γραμμής θα συγκρουσθούν. Καί πραγματικά, ύστερα από λίγο τα δυο τραίνα συγκρούονται... Το ερώτημα λοιπόν είναι: Ποιος είναι υπεύθυνος για τη σύγκρουση; Μήπως ο ορειβάτης πού προείδε (λόγω πλεονεκτικής θέσεως) το δυστύχημα; Όχι, βέβαια! Η σύγκρουση δεν οφείλεται στην πρόγνωση του ορειβάτη, αλλά στην αμέλεια των οδηγών ή άλλων αρμοδίων για την ασφαλή κίνηση των αμαξοστοιχιών".

Συμπέρασμα
Πεπρωμένο ή μοίρα δεν υπάρχει. Τη ζωή, την εξέλιξη και το μέλλον του κάθε ανθρώπου δεν προκαθορίζει αυθαίρετα ο ΘΕΟΣ. Ο ΘΕΟΣ ως παντογνώστης απλώς προγνωρίζει την καλή ή κακή χρήση της ελευθερίας που θα κάνει ο άνθρωπος στη ζωής του!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου