Αίτια τής παρανόησης και παρενέργειες
Σε παλαιότερους καιρούς που δεν ήταν γνωστές οι σημερινές ανακαλύψεις, η Γένεση αποτελούσε για τους αναγνώστες της μια εξήγηση για το πώς έγινε η δημιουργία, και πώς διεσπάρησαν τα έθνη στη γη. Η άγνοια για τα σημερινά επιστημονικά δεδομένα, σε συνδυασμό με κάποιες απόλυτες εκφράσεις τής Αγίας Γραφής οφειλόμενες σε Εβραϊσμό, (σε τρόπο έκφρασης τών Εβραίων, καθώς η Γένεση γράφτηκε από Εβραίο), οδήγησε σε κάποιες παρανοήσεις για το πραγματικό νόημα τών καταγραφών της.
Η Αγία Γραφή δεν γράφτηκε για να μας διδάξει επιστήμη, αλλά σωτηρία. Συνεπώς, δεν είναι "επιστημονικό εργαλείο" για την ανάπτυξη επιστημονικών θεωριών. Είναι γραμμένη απλά, από την άποψη τού επίγειου παρατηρητή. Ας αναφέρουμε ένα παράδειγμα:
Όταν ο Ιησούς τού Ναυή έκανε εκείνο το περίφημο θαύμα, "να σταθεί" ο ήλιος πάνω από τη Γαβαών ώστε να προλάβει να τελειώσει τη νικηφόρα μάχη του, η καταγραφή τού γεγονότος αυτού, δεν γράφτηκε για να μας διδάξει αστρονομία! Όμως, ο απλός αναγνώστης τού παρελθόντος, που είχε την εντύπωση ότι ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη, και όχι η γη γύρω από τον ήλιο, έβρισκε στα λόγια αυτά, μια "απόδειξη" ότι ο ήλιος ήταν αυτός που κινείτο!
Όταν λοιπόν η επιστήμη έδειξε ότι η γη είναι αυτή που γυρίζει γύρω από τον ήλιο, κάποιοι αντέδρασαν, και χρησιμοποίησαν το παράδειγμα τού Ιησού τού Ναυή ως παράδειγμα ότι ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη. Κατηγόρησαν όσους δέχθηκαν την επιστημονική άποψη, ότι εισήγαγαν στην ερμηνεία τής Αγίας γραφής "νεολογισμούς", και ότι "ανοίγουν τους ασκούς τού Αιόλου" για αμφησβήτηση τού γράμματος τής Αγίας Γραφής. Κατηγόρησαν όσους δέχθηκαν την επιστημονική άποψη, ότι εισάγουν νέες παγανιστικές ερμηνείες τών αρχαίων Ελλήνων, για πράγματα που η Αγία Γραφή και οι πατέρες δεν δίδαξαν. Κι όμως οι επιστήμονες και ο αρχαίος Έλληνας Αρίσταρχος είχαν δίκιο!
Φυσικά η ιστορία δικαίωσε τους επιστήμονες, και εκείνους τους διορατικούς που καταλάβαιναν τις μεταφορικές και σχετικές εκφράσεις τής Αγίας Γραφής. Σήμερα ελάχιστοι είναι οι φανατικοί που πιστεύουν ακόμα ότι ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη! Η Αγία Γραφή ερμηνεύτηκε σωστά, και κανείς σώφρων άνθρωπος δεν υποστηρίζει εκείνες τις λανθασμένες απόψεις αιώνων.
Σήμερα, συμβαίνει κάτι παρόμοιο! Μόνο που τώρα το θέμα είναι ο κατακλυσμός τού Νώε.
Στους περασμένους αιώνες, είναι γεγονός ότι η πλειονότητα τών ερμηνευτών τής Αγίας Γραφής καταλάβαιναν ότι εκεί μιλούσε για έναν παγκόσμιο κατακλυσμό. Μερικές απόλυτες (Εβραϊστικές) εκφράσεις τής Αγίας Γραφής, μαζί με κάποια κακή μετάφραση για το όρος που στάθηκε η κιβωτός, έγιναν αιτία για αυτή την πλατιά διαδεδομένη άποψη. Οι επιστημονικές έρευνες όμως, έριξαν για μια φορά ακόμα φως, στο τι πραγματικά συνέβει τότε στη Μεσοποταμία.
Και σήμερα υπάρχουν εκείνοι οι ακραίοι, που με φανατισμό κλείνουν τα μάτια στις αποδείξεις, και επιμένουν ότι ο κατακλυσμός ήταν παγκόσμιος. Μερικοί μάλιστα ψάχνουν να βρουν επιστημονικό έρεισμα στις απόψεις τους, τις οποίες δημοσιεύουν ακόμα και στο Ίντερνετ! Όταν βρίσκουν κάτι που η επιστήμη δεν μπορεί να το ερμηνεύσει ακόμα, ή όταν η θεωρία τής ερμηνείας του δεν έχει ακόμα αποδειχθεί, σπεύδουν να πουν ότι αιτία είναι ... ο κατακλυσμός!!! Έτσι, ερμηνεύουν τα θαλάσσια απολιθώματα που υπάρχουν σε βουνά, ως κατάλοιπα τού κατακλυσμού, και ας έχει αποδειχθεί ότι αυτά προέρχονται από τις τεκτονικές κινήσεις τού φλοιού τής γης. Επειδή μάλιστα οι χρονολογήσεις τών επιστημόνων δεν "κολάνε" με τις αντιεπιστημονικές ερμηνείες τους, σπεύδουν να καταδικάσουν τις μεθόδους χρονολόγησης ως "ανακριβείς", επισημαίνοντας κάθε σπάνια περίπτωση κακής χρονολόγησης. Τις χιλιάδες σωστές και αποδεδειγμένες χρονολογήσεις όμως δεν τις αναφέρουν!
Γιατί όμως τόση εμμονή στο θέμα τού Κατακλυσμού; Ο σημαντικότερος λόγος είναι, ότι στην απελπισμένη προσπάθειά τους να βρουν "κάτι" που να εξηγεί τις παρερμηνείες που κάνουν στην Αγία Γραφή, βρίσκουν ως εύκολη λύση τον Κατακλυσμό. Για ό,τι δεν συμφωνεί με τις θεωρίες τους, αιτία είναι ο Κατακλυσμός!
Μια σοβαρή αιτία τών παρερμηνειών τους, είναι, είτε επειδή ανήκουν σε Δυτικές θρησκείες και αγνοούν την Ορθόδοξη πίστη, που δίνει απαντήσεις σε πλήθος θεμάτων που φαίνονται αντιφατικά, είτε επειδή ως Ορθόδοξοι αντιγράφουν τα Δυτικά επιχειρήματα και βιβλία, αγνοώντας τις Ορθόδοξες θέσεις σε κάθε θέμα.
Βεβαίως η ιστορία έχει δείξει ότι με το χρόνο η αλήθεια θα επικρατήσει, και η συμφωνία τής Αγίας Γραφής με την επιστήμη θα γίνει πλήρως αποδεκτή όσο οι σκοταδιστικές αυτές θεωρίες θα αποδεικνύονται λάθος και θα υποχωρούν. Ως τότε όμως, δημιουργούνται κάποιες παρενέργειες.
Τέτοιοι άνθρωποι, αν και δεν οδηγούν σε σωτηριολογικό ατόπημα στους εαυτούς τους ή άλλους πιστούς, δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα σε απίστους! Με τη φανατική, και σκοταδιστική τους στάση, και με τις παρερμηνείες που κάνουν σε εδάφια τής Αγίας Γραφής, γίνονται αιτία να απομακρύνονται από την Αγία Γραφή, άνθρωποι που γνωρίζουν τα επιστημονικά δεδομένα. Παρουσιάζοντας τις δικές τους παρερμηνείες και θεωρίες ως άποψη τής Αγίας Γραφής, κακοπαριστούν την Αγία Γραφή στα μάτια πληροφορημένων και καλόπιστων ανθρώπων. Γίνονται αιτία να θεωρείται η Αγία Γραφή μύθος, και να χάνονται άνθρωποι εξ' αιτίας τους.
Τέτοιοι άνθρωποι τέλος, ζημιώνουν και τους εαυτούς τους και αυτούς που τους ακούνε, καθώς με τις παρερμηνείες τους στα εδάφια τής Αγίας Γραφής, δεν μπορούν να κατανοήσουν το πραγματικό τους νόημα. Τέτοια εδάφια, με τη σωστή τους κατανόηση, οδηγούν τον αναγνώστη σε μεγαλύτερη ακρίβεια κατανόησης τών γεγονότων που περιγράφονται στην Αγία Γραφή, και κατ' επέκτασιν σε καλύτερη κατανόηση τού Ευαγγελίου.
Η πρόσκλησή μας προς τους ανθρώπους αυτούς, είναι να διαβάσουν την Αγία Γραφή χωρίς προκατάληψη, και να αποδεχθούν τις αποδείξεις τής επιστήμης. Θα εκπλαγούν από την ακρίβεια τής συμφωνίας Αγίας Γραφής και επιστήμης, ακόμα και σε θέματα που με την πρώτη ματιά φαίνονται εντελώς αντιφατικά.
Εμείς στη συνέχεια, θα παρουσιάσουμε τις απαντήσεις σε θέματα που θέτουν τέτοιοι ακραίοι κύκλοι σχετικά με τον Κατακλυσμό, και θα προχωρήσουμε στην απόδειξη μέσα από την Αγία Γραφή, ότι ο κατακλυσμός τού Νώε ήταν τοπικός και όχι παγκόσμιος.
Απάντηση σε επιχειρήματα υπέρ τού παγκόσμιου κατακλυσμού
Στη συνέχεια θα απαντήσουμε στα 7 επιχειρήματα που παρουσιάζει ο κος George Mulfinger στις σελίδες 7-9 τής 3ης έκδοσης τού βιβλίου του: "Ο κατακλυσμός τού Νώε και τα απολιθώματα", που εκδόθηκε στα Ελληνικά από τις εκδόσεις "Πέργαμος", σε μετάφραση Σπύρου Φίλου:
1ο επιχείρημα:
Σκοπός τού Κατακλυσμού ήταν ο αφανισμός κάθε ανθρώπινης ζωής από το πρόσωπο ολόκληρης τής γης, με μόνη εξαίρεση εκείνων, που θα ήταν μέσα στην Κιβωτό (Γένεσις 6/ς΄ 13,17 και 7/ζ΄ 4,19-23).
1η απάντηση:
Πρίν εξετάσουμε τα χωρία που παρατίθενται, ας ξεκινήσουμε από λίγο πιο πριν, ώστε να γνωρίζουμε το περιβάλλον στο οποίο διαδραματίσθηκαν τα γεγονότα τού Κατακλυσμού:
Μετά το φόνο του Άβελ, ο Κάιν δημιούργησε τη δική του φυλή. Έτσι, ενώ η γενιά του Αδάμ ονομάζεται από την Αγία Γραφή: «γενεαλογία του ανθρώπου», («γενεαλογία του Αδάμ» ορθότερα), ο Κάιν απουσιάζει από εκεί. (Γένεσις 5/ε΄ 1).
Οι απόγονοι του Αδάμ αυξάνονται, και οι γυναίκες του λαού αυτού ελπίζουν να γεννήσουν το υποσχεμένο σπέρμα (3/γ΄ 15). Όμως «όταν άρχισαν οι άνθρωποι (σωστότερα «οι Αδάμ») να πληθύνονται επί του προσώπου της γης, και θυγατέρες εγεννήθησαν εις αυτούς, ιδόντες οι υιοί του θεού («οι μπενέ ελοχίμ» Εβραϊκά, ή «οι γιοί των ισχυρών» Ελληνικά, δηλαδή οι εκτός γενεαλογίας Αδάμ ισχυροί τριγύρω λαοί) τας θυγατέρας των ανθρώπων («τας θυγατέρας Αδάμ» σωστότερα) ότι ήσαν ωραίαι, έλαβαν εις εαυτούς γυναίκας… και αύται ετεκνοποίησαν εις αυτούς» (6/ς΄ 1-4). Αντί να διατηρήσουν την καθαρότητα του λαού Αδάμ για τη γέννηση του Χριστού, αυτές επιμείχθηκαν με τους απογόνους του Κάιν, και γεννούσαν για ξένους λαούς. Έτσι ο Θεός προετοίμασε τον κατακλυσμό σε 120 χρόνια, γιατί δεν θα έμενε πάντοτε το Πνεύμα του «μετά του ανθρώπου» ή «μετά του (λαού) Αδάμ». (Για το λαό αυτό, μπορείτε να δείτε και το ειδικό βιβλίο μας για το θέμα αυτό: "Περί αγγέλων και γιγάντων").
Ο κατακλυσμός λοιπόν απευθυνόταν προς τον λαό Αδάμ, και όχι κατά όλων των ανθρώπων!
Έτσι όμως, πώς εξηγούνται τα λόγια που αναφέρονται στα εδάφια Γένεσις 6/ς΄ 13,17 και 7/ζ΄ 4,19-23, που φαίνεται να είναι τόσο απόλυτα; Τα εδάφια αυτά, λένε τα εξής:
"Και είπε ο Θεός προς τον Νώε: ΄΄Το τέλος πάσης σαρκός ήλθεν ενώπιόν μου, διότι η γη ενεπλήσθη αδικίας απ' αυτών. Και ιδού, θέλω εξολοθρεύσει αυτούς και την γην... Εγώ δε, ιδού, εγώ επιφέρω τον κατακλυσμόν τών υδάτων επί τής γης, δια να εξολοθρεύσω πάσαν σάρκα, έχουσαν εν εαυτή πνεύμα ζωής υποκάτω τού ουρανού. Πάν ό,τι είναι επί τής γης θέλει αποθάνει...΄΄". Και έγεινεν ο κατακλυσμός τεσσαράκοντα ημέρας επί τής γης. Και επληθύνθησαν τα ύδατα, και εσήκωσαν την κιβωτόν, και υψώθη υπεράνω τής γης".
Διαβάζοντας κάποιος αυτά τα εδάφια, καταλαβαίνει γιατί κάποιοι επιμένουν τόσο πολύ ότι ο κατακλυσμός ήταν παγκόσμιος. Και θα ήταν δικαιολογημένοι να το πιστεύουν σε παλαιότερες εποχές, όχι όμως σήμερα, που η επιστήμη έχει αποδείξει ότι ποτέ δεν συνέβει κάποιος παγκόσμιος κατακλυσμός. Τι συμβαίνει λοιπόν; Γιατί η Αγία Γραφή μιλάει τόσο απόλυτα, ότι ο κατακλυσμός θα εξολόθρευε "πάσαν σάρκα" "υποκάτω τού ουρανού";
Κατ' αρχήν, πρέπει να πούμε ότι η λέξη: "γη" στη Γένεση, χρησιμοποιείται όχι για τον πλανήτη, αλλά για την "ξηρά". (Aυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε βλέποντας τη μελέτη μας στον προηγούμενο δεσμό). Για παράδειγμα, όταν ο Κάιν σκότωσε τον Άβελ, είπε στο Θεό: «ιδού, με διώκεις σήμερον από προσώπου της γης, και από προσώπου σου θέλω κρυφθή, και θέλω είσθαι πλανήτης και φυγάς επί της γης» (Γένεσις 4/δ΄ 14). Δηλαδή, αν η λέξη γη εδώ δεν έχει τοπικό χαρακτήρα, τον έδιωξε από τον πλανήτη;
Ομοίως, το εδάφιο Κολοσσαείς 1/α΄ 23 λέει: «του ευαγγελίου το οποίον ηκούσατε, του κηρυχθέντος εις πάσαν την κτίσιν την υπό τον ουρανόν». Δηλαδή, το Ευαγγέλιο κηρύχθηκε και στους Ινδιάνους της Αμερικής και στους Αβοργίνες της Αυστραλίας που ζούσαν τότε; Ή οι Ινδιάνοι και οι Αβοργίνες δεν βρίσκονται «στην κτίση υπό τον ουρανόν»; Είναι σαφές ότι ο Παύλος μιλάει για όλη την κτίση του τότε γνωστού κόσμου. Όσο απόλυτη κι αν είναι η έκφρασή του, είναι σαφέστατο ότι πρόκειται για Εβραϊσμό, όπως και τα χωρία που παραθέτουν οι θιασώτες τού παγκόσμιου κατακλυσμού. Αν δέχονται ότι τα εδάφια εκείνα είναι απόλυτα για όλο τον πλανήτη, ας δεχθούν ότι οι απόστολοι κήρυξαν και στην Αμερική. Διαφορετικά, ας δεχθούν ότι πρόκειται για Εβραϊσμό, όπως και τα παρακάτω χωρία, που δανειζόμαστε από το σχολιολόγιο της Γενέσεως του Ιωήλ Γιανακόπουλου, σελ. 436:
Γένεσις μα΄/41 56-57: «Και λοιμός ην επί προσώπου πάσης της γης… και πάσαι αι χώραι ήλθον…» Δηλαδή ήλθαν και οι Ινδιάνοι της Αμερικής, οι Εσκιμώοι και οι Αυστραλοί τότε;
Πράξεις 2/β΄ 5: «Ήσαν δε εν Ιερουσαλήμ κατοικούντες Ιουδαίοι… από παντός έθνους των υπό τον ουρανόν». Δηλαδή υπήρχαν Ιουδαίοι και στην Αμερική;
Β΄ Βασιλέων 18/ιη΄ 8: «Και εγένετο εκεί πόλεμος διεσπαρμένος επί πρόσωπον πάσης της γης». Δηλαδή είχαμε παγκόσμιο πόλεμο; Με συμμετοχή και της Αμερικής;
Ακόμα και το ίδιο το εδάφιο που ο κύριος George Mulfinger χρησιμοποιεί για να υποστηρίξει τη θεωρία του παγκόσμιου κατακλυσμού, δείχνει την προχειρότητα με την οποία διαβάζει την Αγία Γραφή: Γένεσις 6/ς΄ 13: «και ιδού θέλω εξολοθρεύσει αυτούς και την γην» Δηλαδή θα εξολόθρευε τον πλανήτη; Ή μήπως εννοεί «τη γη της Μεσοποταμίας»;
Νομίζουμε ότι τα παραπάνω παραδείγματα είναι αρκετά, για να καταλάβει κάποιος ότι οι απόλυτες εκφράσεις τής Αγίας Γραφής για τον κατακλυσμό τού Νώε, δεν αποτελούν απόδειξη υπέρ ενός παγκοσμίου κατακλυσμού.
2ο επιχείρημα:
Τα νερά τού κατακλυσμού έφθασαν σε τέτοιο ύψος, έτσι που σκέπασαν και το πιο ψηλό βουνό (Γένεσις 7/ζ΄ 19-20 και 8/η΄ 5). Δεδομένου ότι το νερό καθώς γνωρίζουμε, δεν μένει όπου πέσει, αλλά απλώνεται και ζητάει να ηρεμήσει, ήταν αδύνατο τα νερά τού Κατακλυσμού να σταθούν μόνο σε μια περιοχή χωρίς να απλωθούν παντού.
2η απάντηση:
Ας δούμε τι λένε τα εδάφια αυτά:
Γένεσις 7/ζ΄ 19-20 και 8/η΄ 5: "και τα ύδατα υπερεκραταιούντο σφόδρα επί τής γης, και εσκεπάσθησαν πάντα τα όρη τα υψηλά τα υποκάτω παντός τού ουρανού. Δεκαπέντε πήχας υπεράνω υψώθησαν τα ύδατα, και εσκεπάσθησαν τα όρη... Και μετά τεσσαράκοντα ημέρας ήνοιξεν ο Νώε την θυρίδα τής κιβωτού, την οποίαν είχε κάμει".
Παρατηρούμε ότι και εδώ υπάρχουν οι ίδιες απόλυτες εκφράσεις: "πάντα τα όρη τα υψηλά τα υποκάτω παντός τού ουρανού", "και εσκεπάσθησαν τα όρη". Και εδώ, όπως και στο πρώτο επιχείρημα, οι απόλυτες αυτές εκφράσεις αποτελούν Εβραϊσμό, εννοώντας τα "όρη" που βρίσκονταν στην περιοχή που επλήγει από τον κατακλυσμό, και όχι σε όλον τον πλανήτη.
Δεν σκέφτεται ο κύριος George Mulfinger ότι 15 πήχες (δηλαδή 8 - 9 μέτρα), δεν αρκούν για να καλύψουν ούτε ένα «όρος» με τη σημερινή έννοια του όρου. Δεν διάβασε στην Αγία Γραφή ότι η λέξη «όρος» έχει την έννοια «λόφος»; Για παράδειγμα, έχουμε τα εδάφια που μιλούν για το ΄΄όρος Σιών΄΄. Στην Ιερουσαλήμ δεν υπάρχουν όρη, αλλά μόνο λόφοι. Επίσης το εδάφιο στην Αποκάλυψη 17/ιζ΄ 9, μιλάει για "7 όρη", τα οποία στη μία εκπλήρωση τής προφητείας, είναι οι 7 λόφοι τής Ιερουσαλήμ. Σε άλλη, είναι οι 7 λόφοι τής ΄΄επταλόφου΄΄ Ρώμης, και το ίδιο μπορούμε να πούμε και για πλήθος άλλων παραδειγμάτων. Επίσης, ας μη ξεχνάμε το ΄΄όρος τών Ελαιών΄΄, που δεν είναι καθόλου όρος με τη σημερινή έννοια, αλλά λόφος. Και οι ψηλότεροι λόφοι στη Μεσοποταμία, είναι περίπου τόσο: 15 πήχες.
Προσέξτε! Δεν λέει: 15 πήχες υπεράνω εσκεπάσθηκαν τα όρη. Λέει: «Δεκαπέντε πήχας υπεράνω υψώθησαν τα ύδατα, και εσκεπάσθησαν τα όρη». Δηλαδή, το ότι σκεπάσθηκαν τα όρη, ήταν το αποτέλεσμα του ότι το νερό υψώθηκε 15 πήχες (για όσους καταλαβαίνουν τι διαβάζουν). Αυτό δείχνει ότι το ύψος του κατακλυσμού αρκούσε μόνο για να σκεπάσει τους λόφους της Μεσοποταμίας, ως τα όρη Αραρτού στα βόρεια της Μεσοποταμίας, όπου κάθισε η κιβωτός. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να εννοεί κάτι άλλο, γιατί εφ’ όσον τα πραγματικά όρη έχουν διαφορές εκατοντάδων μέτρων υψόμετρο, ποιο όρος θα χρησιμοποιούσε ο αφηγητής ως σημείο αναφοράς; Τι είναι 9 μέτρα συγκριτικά με τις διαφορές εκατοντάδων μέτρων των ορέων; Απλά θα έπρεπε να αναφέρει ότι σκεπάσθηκαν, χωρίς να πει πόσο. Η Αγία Γραφή όμως είναι συνεπέστατη σε σχέση με τα (χαμηλότατα) όρη της Μεσοποταμίας, τα οποία είχε ο Νώε στο οπτικό του πεδίο. (Δέστε και το πρόβλημα Νο 14 του σχολιολογίου της Γενέσεως του Ιωήλ Γιαννακόπουλου, και θα δείτε περισσότερα επιχειρήματα ότι ο κατακλυσμός ήταν τοπικός). Περισσότερα όμως για το ύψος τού κατακλυσμού, θα δείτε παρακάτω.
3ο επιχείρημα:
Ο κατακλυσμός διήρκησε συνολικά παραπάνω από ένα χρόνο. Τοπικοί κατακλυσμοί όμως, επειδή έχουν εποχικό χαρακτήρα, δεν ταιριάζουν σ' αυτή την εικόνα, είναι χρονικά περιορισμένοι.
3η απάντηση:
Η Μεσοποταμία είναι χαμηλότατη, και προσχωσιγενής χώρα. Ειδικότερα στον καιρό του Νώε, το Ανατολικό της μέρος ήταν γεμάτο βάλτους. Σκεφθείτε ότι η παραλία της Αραβικής Χερσονήσου βρισκόταν στην περιοχή της Ουρ! Συνεπώς, μια τόσο χαμηλή αργιλώδης και βαλτώδης χώρα, που διαρέετο από τόσους παραποτάμους, και κυκλώνεται από υψηλότερα σημεία, ήταν ευκολότατο να παραμείνει για τόσο καιρό γεμάτη με νερό μετά από τόσο καιρό βροχή.
4ο επιχείρημα:
Αν ήταν τοπικός ο Κατακλυσμός δεν θα χρειαζόταν η κατασκευή τής Κιβωτού. Ο Νώε με την οικογένειά του, μια που είχε ειδοποιηθεί για τον επικείμενο Κατακλυσμό, θα μπορούσε να πάει σε μια άλλη περιοχή για να τον αποφύγει. κατά τον ίδιο τρόπο θα μπορούσαν και άλλοι να τον αποφύγουν. Όμως, πληροφορούμεθα ότι "απωλέσθη πάσα σαρξ".
4η απάντηση:
Ο λόγος που κατασκευάσθηκε η κιβωτός, ήταν μια έμπρακτη απόδειξη από το Νώε ότι έλεγε την αλήθεια όταν κήρυττε. Η εργασία του ήταν η καλύτερη απόδειξη ότι πίστευε αυτό που έλεγε. Αν έφευγε, όλοι θα ξεχνούσαν σύντομα το κήρυγμά του, το οποίο όμως διαρκούσε όσο χρόνο κατασκεύαζε την κιβωτό.
5ο επιχείρημα:
Τα λόγια τού Ιησού Χριστού, που αναφέρονται στον Κατακλυσμό, φανερώνουν παγκόσμια καταστροφή, διότι ο Χριστός είπε: "Έτρωγαν, έπιναν, παντρεύονταν, επάντρευαν, μέχρι την ημέρα, που ο Νώε μπήκε μέσα στην Κιβωτό και ο Κατακλυσμός ήρθε και ΕΣΑΡΩΣΕ ΟΛΟΥΣ" (Λουκάς 17/ιζ΄ 27).
5η απάντηση:
Τα λόγια του Χριστού, μιλούν για όλους τους κατοίκους της περιοχής, σύμφωνα με όσα είπαμε στο 1ο επιχείρημα. Η αναφορά μάλιστα του Κυρίου στο «παντρεύονταν», είναι υπενθύμιση στην αιτία του Κατακλυσμού, επειδή οι γυναίκες του λαού Αδάμ παντρεύονταν με τους ισχυρούς των γύρω εθνών, και γεννούσαν γι’ αυτούς, και όχι για τον εκλεκτό λαό του Θεού τον Αδάμ. (Γένεσις 6/ς΄ 1-4).
6ο επιχείρημα:
Οι ακόλουθες 2 διακηρύξεις τής δεύτερης Επιστολής τού Πέτρου μιλάνε τόσο καθαρά, ώστε δεν αφήνουν την παραμικρή αμφιβολία: "Δεν λυπήθηκε τον ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ, αλλά έσωσε όγδοο τον Νώε, κήρυκα τής δικαιοσύνης, φέρνοντας κατακλυσμό επάνω ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΑΣΕΒΩΝ" (Β΄ Πέτρου 2/β΄ 5). Και προσθέτει: "Ο ΤΟΤΕ ΚΟΣΜΟΣ κατακλύσθηκε από νερά και καταστράφηκε" (Β΄ Πέτρου 3/γ΄ 6).
6η απάντηση:
Και εδώ υπάρχει η περιορισμένη έννοια που αναλύσαμε στο 1ο επιχείρημα. Μιλάει για τον αρχαίο κόσμο τής περιοχής τής Μεσοποταμίας. Από τη φυλή Αδάμ μόνο 8 άνθρωποι γλύτωσαν.
7ο επιχείρημα:
Η διαθήκη, που ο Θεός έκανε στο Νώε μετά τον Κατακλυσμό, περιλάμβανε μια υπόσχεση, ότι δηλαδή το γεγονός αυτό δεν θα λάβαινε χώρα ξανά στο μέλλον (Γένεσις 8/η΄ 21 και 9/θ΄ 11,15). Γνωρίζουμε καλά ότι από τότε πολλοί τοπικοί κατακλυσμοί και πολλές πληυμμύρες έλαβαν χώρα, μα, καμμιά όμως απ' αυτές δεν είχαν παγκόσμια έκταση, όπως ο Βιβλικός Κατακλυσμός.
7η απάντηση:
Η υπόσχεση του Θεού δεν ήταν ότι δεν θα ξαναγίνει τοπικός κατακλυσμός, αλλά ότι δεν θα ξαναγίνει παρόμοιος κατακλυσμός ΣΤΗΝ ΓΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ για την οποία μιλούσε. Πράγματι, δεν έχει ξαναγίνει από τότε κάτι τέτοιο ΣΤΗ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑ.
Από τα παραπάνω γίνεται κατανοητός ο λόγος που κάποιοι ακόμα και σήμερα επιμένουν ότι ο Κατακλυσμός ήταν παγκόσμιος. Και αν δεν υπήρχαν τόσοι λόγοι που να συνηγορούν για έναν περιορισμένης έκτασης Κατακλυσμό, θα μπορούσε ίσων η Αγία Γραφή να εννοεί και κάτι τέτοιο. Εφ' όσον όμως υπάρχει και άλλη ερμηνεία σύμφωνη και με την Αγία Γραφή και με την επιστήμη, αυτή ενός τοπικού Κατακλυσμού, που μάλιστα συμφωνεί με τα επιστημονικά ευρήματα, είναι ανόητο να επιμένουμε σε μια αναπόδεικτη ερμηνεία που αντιτίθεται στα γεγονότα.
Στη συνέχεια λοιπόν, θα παραθέσουμε μερικά από τα γεγονότα, που συνηγορούν με την άποψη ενός τοπικού Κατακλυσμού.
Πηγή: Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου