Γράφει ένας από τους διαχειριστές του "Δημοκρατικού Εθνικού Ρεύματος".
Στο Κατά Ματθαίον Ιερόν Ευαγγέλιον (κεφάλαιο 21, εδάφιο 43) αναφέρεται η εξής φράση: "ἀρθήσεται ἀφ’ ὑμῶν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ καὶ δοθήσεται ἔθνει ποιοῦντι τοὺς καρποὺς αὐτῆς". Η φράση αυτή αναφέρεται και στο Ευαγγέλιο του Όρθρου της Μεγάλης Δευτέρας.
Μετάφραση
"Ο Θεός θα σας αφαιρέσει το προνόμιο να είστε λαός της βασιλείας Του, και θα το δώσει σ΄ ένα λαό που θα παράγει τους καρπούς της βασιλείας".
Ερμηνεία
Η φράση αυτή του ΧΡΙΣΤΟΥ κατακεραυνώνει τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους, δηλαδή το φανατικό εβραϊκό θρησκευτικό κατεστημένο, αποτελεί προσβολή για τους Ιουδαίους και αφορμή να τον θανατώσουν τῷ ἀτιμωτικῷ καὶ χειρίστω τοῦ Σταυροῦ θανάτω.
* "Ἀρθήσεται ἀφ’ ὑμῶν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ": Ο ΧΡΙΣΤΟΣ εδώ, αναγνωρίζει εμμέσως πλην σαφώς, την Παλαιά Διαθήκη. Διότι αναγνωρίζει τον Ισραήλ ως τον μέχρι εκείνη την στιγμή "περιούσιο λαό" του ΘΕΟΥ, αφού λέει ότι "ο ΘΕΟΣ θα σας αφαιρέσει το προνόμιο να είστε λαός της Βασιλείας Του". Εξ άλλου η αποστολή τους τελείωσε. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ήλθε στην γη και πάμε σε ένα ανώτερο στάδιο του σχεδίου της Θείας Οικονομίας που δεν περιορίζεται μόνο σε έναν άνθρωπο (Αβραάμ) και δι΄ αυτού έναν ολόκληρο λαό (Ισραήλ), αλλά σε όλον τον κόσμο.
Αυτό δεν σημαίνει ότι εξαιρείται ο Ισραήλ από την βασιλεία του ΘΕΟΥ, αλλά θέλει να τους πει που ενώ θεωρείστε ευσεβείς, τελικά δεν είστε, μόνο το παριστάνετε.
* "Καὶ δοθήσεται ἔθνει ποιοῦντι τοὺς καρποὺς αὐτῆς": Το έθνος αυτό είναι το "Ορθόδοξο Έθνος". Αυτό το Έθνος δεν χωρίζει τους ανθρώπους ανάλογα με το χρώμα, την κουλτούρα και την φυλή τους.
Αυτό το Έθνος είναι η Εκκλησία. Όμως δεν μπορούμε να μην πούμε ότι δεν αναφέρεται στην Ελλάδα. Αναφέρεται στην Ρωμιοσύνη, όχι μόνο στους Έλληνες, αναφέρεται και στους Έλληνες. Ρωμιός είναι όποιος ασπάζεται το δόγμα της Ελληνορθοδοξίας με βάση τις Οικουμενικές Συνόδους που έγιναν επί Βυζαντίου. Είτε είναι μαύρος, είτε κίτρινος είτε Ινδιάνος. Το έθνος αυτό είναι οι άνθρωποι οι οποίοι πιστεύουν στον ΧΡΙΣΤΟ. Το έθνος όμως είναι το Ορθόδοξο, μέσα σε αυτό είναι όλοι οι Ορθόδοξοι. Π.χ. ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός ήταν Σύρος, ο Μέγας Αντώνιος, ο καθηγητής του μοναχισμού, ήταν Αιγύπτιος, και τόσοι άλλοι.
Το 33-50 μ.Χ. η Εκκλησία ήταν υποταγμένη στο ιουδαϊκό στοιχείο, Η Αποστολική Σύνοδος του 49 μ.Χ. άνοιξε τις πύλες στον Ελληνισμό, με άμεση και εντυπωσιακή συνέπεια την εντυπωσιακή διάδοσή της. Στα τέλη της επόμενης δεκαετίας τα περισσότερα μέλη ήταν Έλληνες καθώς και η ηγεσία της: Τίτος, Μάρκος, Τιμόθεος, Λουκάς κλπ. Με την ισοπέδωση της Ιερουσαλήμ (70 μ.Χ.) το κήρυγμα, αντί για συναγωγές, πραγματοποιείται σε συναθροίσεις Ελλήνων και ο "ιουδαϊκός χριστιανισμός" προσχωρώντας σε αιρέσεις περιθωριοποιείται, ενώ Ελληνικά χέρια αναλαμβάνουν τις τύχες της Εκκλησίας η οποία μετά το 90 μ.Χ., ελληνική πια, προσπαθεί να επιβιώσει αντιμετωπίζοντας τις αμείλικτα εχθρικές συναγωγές και την ανήσυχη ρωμαϊκή εξουσία.
Προς θεολογικήν κατάρτισιν των Πιστών.
* "Ἀρθήσεται ἀφ’ ὑμῶν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ": Ο ΧΡΙΣΤΟΣ εδώ, αναγνωρίζει εμμέσως πλην σαφώς, την Παλαιά Διαθήκη. Διότι αναγνωρίζει τον Ισραήλ ως τον μέχρι εκείνη την στιγμή "περιούσιο λαό" του ΘΕΟΥ, αφού λέει ότι "ο ΘΕΟΣ θα σας αφαιρέσει το προνόμιο να είστε λαός της Βασιλείας Του". Εξ άλλου η αποστολή τους τελείωσε. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ήλθε στην γη και πάμε σε ένα ανώτερο στάδιο του σχεδίου της Θείας Οικονομίας που δεν περιορίζεται μόνο σε έναν άνθρωπο (Αβραάμ) και δι΄ αυτού έναν ολόκληρο λαό (Ισραήλ), αλλά σε όλον τον κόσμο.
Αυτό δεν σημαίνει ότι εξαιρείται ο Ισραήλ από την βασιλεία του ΘΕΟΥ, αλλά θέλει να τους πει που ενώ θεωρείστε ευσεβείς, τελικά δεν είστε, μόνο το παριστάνετε.
* "Καὶ δοθήσεται ἔθνει ποιοῦντι τοὺς καρποὺς αὐτῆς": Το έθνος αυτό είναι το "Ορθόδοξο Έθνος". Αυτό το Έθνος δεν χωρίζει τους ανθρώπους ανάλογα με το χρώμα, την κουλτούρα και την φυλή τους.
Αυτό το Έθνος είναι η Εκκλησία. Όμως δεν μπορούμε να μην πούμε ότι δεν αναφέρεται στην Ελλάδα. Αναφέρεται στην Ρωμιοσύνη, όχι μόνο στους Έλληνες, αναφέρεται και στους Έλληνες. Ρωμιός είναι όποιος ασπάζεται το δόγμα της Ελληνορθοδοξίας με βάση τις Οικουμενικές Συνόδους που έγιναν επί Βυζαντίου. Είτε είναι μαύρος, είτε κίτρινος είτε Ινδιάνος. Το έθνος αυτό είναι οι άνθρωποι οι οποίοι πιστεύουν στον ΧΡΙΣΤΟ. Το έθνος όμως είναι το Ορθόδοξο, μέσα σε αυτό είναι όλοι οι Ορθόδοξοι. Π.χ. ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός ήταν Σύρος, ο Μέγας Αντώνιος, ο καθηγητής του μοναχισμού, ήταν Αιγύπτιος, και τόσοι άλλοι.
Ο Ελληνισμός, ο Ελληνικός πολιτισμός, που κατέρρεαν από την ρωμαϊκή επιβολή, θα αναπτερώσουν με την εμφάνιση και την δημιουργία του Χριστιανισμού διότι θα δανείσει όρους και έννοιες στην Εκκλησία για το κήρυγμα και την διδασκαλία της και επειδή ήταν πολύ διαδεδομένος και σαν γλώσσα και σαν κουλτούρα ο Ελληνισμός στην ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
Ο Ελληνισμός εκείνη την εποχή ήταν ειδωλολατρικός, μολονότι από τον 3ο π.Χ. ο μονοθεϊσμός είχε επικρατήσει στις τάξεις των φιλοσόφων και σιγά-σιγά σε ορισμένα λαϊκά στρώματα, εννοεί κυρίως την Ορθοδοξία, βασικό συστατικό της οποίας είναι οι Έλληνες και η ελληνική γλώσσα (στην οποία γράφτηκαν τα Ευαγγέλια!).Το 33-50 μ.Χ. η Εκκλησία ήταν υποταγμένη στο ιουδαϊκό στοιχείο, Η Αποστολική Σύνοδος του 49 μ.Χ. άνοιξε τις πύλες στον Ελληνισμό, με άμεση και εντυπωσιακή συνέπεια την εντυπωσιακή διάδοσή της. Στα τέλη της επόμενης δεκαετίας τα περισσότερα μέλη ήταν Έλληνες καθώς και η ηγεσία της: Τίτος, Μάρκος, Τιμόθεος, Λουκάς κλπ. Με την ισοπέδωση της Ιερουσαλήμ (70 μ.Χ.) το κήρυγμα, αντί για συναγωγές, πραγματοποιείται σε συναθροίσεις Ελλήνων και ο "ιουδαϊκός χριστιανισμός" προσχωρώντας σε αιρέσεις περιθωριοποιείται, ενώ Ελληνικά χέρια αναλαμβάνουν τις τύχες της Εκκλησίας η οποία μετά το 90 μ.Χ., ελληνική πια, προσπαθεί να επιβιώσει αντιμετωπίζοντας τις αμείλικτα εχθρικές συναγωγές και την ανήσυχη ρωμαϊκή εξουσία.
Προς θεολογικήν κατάρτισιν των Πιστών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου