Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΤΖΟΝΣΟΝ-ΒΑΣΙΛΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 1967)

Η ευθυκρισία και οι πατριωτικές απαντήσεις του Κωνσταντίνου ΙΓ΄ διακρίνονται καθαρά... Γι΄ αυτό και τον ανέτρεψαν...

Γράφει ο "Μαρμαρωμένος Βασιλιάς".

"Ίσως στενοχωρήσω πολλούς φίλους σήμερα, αλλά εγώ είμαι υποχρεωμένος να καταθέσω την αλήθεια…
http://averoph.files.wordpress.com/2012/12/11-9-67.jpgΦθινόπωρο 1967: Οι Αμερικάνοι έχουν πληροφορηθεί ή πιθανολογούν ότι ο Βασιλιάς Κωνσταντίνος ΙΓ΄ θα κινηθεί προς αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Θέλουν να τον εμποδίσουν, αλλά πως μπορούν να του το ζητήσουν στα ίσια, όταν παριστάνουν τους… προστάτες της δημοκρατίας και του ελεύθερου κόσμου; Μηχανεύονται, λοιπόν, τρόπο παγίδευσης του Έλληνα Βασιλιά. Προσπαθούν να τον παρασύρουν να φανεί ταυτιζόμενος με την Χούντα. Δεν μένει παρά να τον καλέσουν για επίσημη επίσκεψη στις ΗΠΑ. Ο Κωνσταντίνος αντιλαμβάνεται αμέσως την παγίδα. Ευχαριστεί για την πρόσκληση και δηλώνει πως «το πλέγμα των συνθηκών που επικρατούν στην Ελλάδα δεν του επιτρέπει να απομακρυνθεί από αυτήν». Το Λάνγκλεϊ (αρχηγείο της CIA) επιμένει. Ο Κωνσταντίνος απορεί. Μήπως τελικά ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ Λίντον Τζόνσον συνειδητοποίησε την ανάγκη ομαλής επανόδου της Ελλάδας στην Δημοκρατία; Γνωστοποιεί στον πρέσβη των ΗΠΑ Φ. Τάλμποτ ότι θα εκμεταλλευόταν ταξίδι του στον Καναδά (διεθνής έκθεση Οτάβας) για να μεταβεί, ως «ιδιώτης» και πρώην χρυσός Ολυμπιονίκης (Ρώμη, 1960), στο Νιούπορτ της Βιρτζίνια για να παρακολουθήσει τους Παναμερικανικούς Αγώνες, συνοδευόμενος από την Βασίλισσα Άννα-Μαρία και τον (μη στρατιωτικό) Υπουργό Εμπορίου. Ο Λίντον Τζόνσον είναι υποχρεωμένος να υποδεχθεί τον Κωνσταντίνο στην Ουάσινγκτον ως ανώτατο άρχοντα «φίλης και συμμάχου χώρας». Στο Οβάλ Γραφείο αποκαλύπτονται όλα, με τον πανύψηλο καουμπόι να μην μασάει τα λόγια του.

ΤΖΟΝΣΟΝ: «Πως είναι τα πράγματα στην χώρα σας Μεγαλειότατε;». 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: «Ίσως εσείς να γνωρίζετε καλύτερα, χάρης στις υπηρεσίες σας. Εγώ είμαι απομονωμένος, οι συνταγματάρχες κάνουν του κεφαλιού τους και δεν έχω καμία δυνατότητα να τους ελέγξω. Αλλά το χειρότερο από όλα είναι ότι έχουν αγκυροβολήσει στην κυβέρνηση και δεν σχεδιάζουν να εγκαταλείψουν την εξουσία, για να ξαναλειτουργήσει το Σύνταγμα και οι δημοκρατικοί θεσμοί».
ΤΖΟΝΣΟΝ: «Ναι… Καταλαβαίνω… Εχετε σκεφθεί κάποιον τρόπο για να τους απομακρύνετε;».
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: «Δεν αρκεί η δικιά μου θέληση ή βούληση. Γι΄ αυτό είμαι υποχρεωμένος να σας ρωτήσω: Εσείς έχετε την πρόθεση να βοηθήσετε για την αποκατάσταση των δημοκρατικών θεσμών στην χώρα μου;».
Ο Λίντον Τζόνσον δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτήν την «αντεπίθεση». Απέφυγε να δώσει σαφή απάντηση με υπεκφυγές και αερολογίες…
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (κοφτά): «Δεν μου απαντήσατε».
ΤΖΟΝΣΟΝ: «Εσείς τι είδους βοήθεια θα θέλατε;».
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: «Οπωσδήποτε όχι στρατιωτική. Ποτέ δεν θα δεχόμουν επέμβαση ξένων στρατιωτών στην πατρίδα μου. Θα μου αρκούσε η απλή, αλλά σαφής και ηθική συμπαράστασή σας στην προσπάθειά μου να αποκαταστήσω το κοινοβουλευτικό πολίτευμα και την πλήρη λειτουργία του Συντάγματος».
Με βαριά καρδιά ο Αμερικανός πρόεδρος συμφώνησε. Φυσικά δεν σκόπευε να σεβαστεί τον λόγο του, όπως αποδείχθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 1967, ημέρα που οι Αμερικανοί «κάρφωσαν» το Κίνημα του Κωνσταντίνου στην Χούντα…
Γιατί οι ΗΠΑ και τότε και τώρα θέλουν υπηρέτες, υποτακτικούς, θεραπαινίδες, οδαλίσκες, πρόθυμους χωροφύλακες των συμφερόντων τους…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου