Γράφει ένας από τους διαχειριστές του "Δημοκρατικού Εθνικού Ρεύματος".
Την πρώτη θέση μεταξύ των Αγίων της Εκκλησίας μας κατέχει η Υπεραγία Θεοτόκος. Όλες οι γενιές των Χριστιανών την υμνούν και την μακαρίζουν. Οι πιο ποιητικοί ύμνοι της Εκκλησίας μας είναι αφιερωμένοι σ΄ αυτήν. Ακόμα και το Δοξαστικό των Στιχηρών του Εσπερινού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ψάλλεται σε 8 ήχους. Οι Άγιοι Πατέρες έγραψαν εγκωμιαστικούς λόγους προς το πρόσωπόν της. Και η τρίτη οικουμενική Σύνοδος δογμάτισε ότι "ομολογούμεν την αγίαν παρθένον Θεοτόκον, δια τον Θεόν Λόγον σαρκωθήναι και ενανθρωπήσαι...".
Στην ιστορία της Ορθοδοξίας η Παναγία είναι η υπέρμαχος του λαού, η μεσίτρια προς τον Σωτήρα, η σκέπη στις συμφορές. Το Ελληνικό Έθνος την έχει ονομάσει "υπέρμαχο στρατηγό" και παντού και πάντοτε εκδηλώνει την πίστη του σ΄ αυτήν καθώς τον σκέπει και τον φυλάει διαχρονικά και την όποια σωτηρία της η Ελλάδα την οφείλει στην Αειπάρθενο Μαρία. Κάθε άνθρωπος την επικαλείται, στην χαρά και τις λύπες, στην ευτυχία και τις στεναχώριες. Είναι το πρώτο όνομα που επικαλούμαστε και αυτό δείχνει πόσο στερεωμένη είναι στην καρδιά μας η αγάπη για Εκείνην.
Ο βίος της Υπεραγίας Θεοτόκου
Η Υπεραγία Θεοτόκος ονομαζόταν Μαρία που στα ελληνικά σημαίνει "μύρο της θάλασσας" και κατά εβραϊκή παραφθορά Μαριάμ. Οι γονείς της, Ιωακείμ και Άννα, καταγόταν από το βασιλικό γένος του Δαυίδ και έζησαν αντίστοιχα 80 και 69 έτη. Ήταν πλούσιοι και θεοσεβείς.
Η Υπεραγία Θεοτόκος γεννήθηκε το 16 π.Χ. στην-κατά 95% ελληνική-Γαλιλαία και, σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό, τον Άγιο Ανδρέα Κρήτης καθώς και τον Πατριάρχη Κων/πόλεως Νικηφόρο-Κάλλιστο Ξανθόπουλο, έζησε, καταγόταν και διέμεινε στην ελληνική πόλη Σέπφωρι.
Σε ηλικία 3 ετών, οι γονείς της την οδήγησαν στον Αρχιερέα Ζαχαρία και την αφιέρωσαν στον ΘΕΟ, όπως είχαν υποσχεθεί στην ατεκνία τους. Η μικρή Μαρία έμεινε στα Άγια των Αγίων με θεία φώτιση του Αρχιερέως Ζαχαρίου 12 περίπου χρόνια. Εκεί εισερχόταν μόνον ο Αρχιερέας και μάλιστα μία φορά τον χρόνο. Η ιερά παράδοση της Εκκλησίας μας αναφέρει ότι τρεφόταν τρόπο παράδοξο από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ με τροφή ουράνια. Στην ηλικία των 11 ετών οι Άγιοι γονείς της πέθαναν και στην ηλικία των 15 ετών αρραβωνιάστηκε τον πρώτο της ξάδελφο και χήρο Ιωσήφ.
Μία μέρα, "Ἄγγελος πρωτοστάτης, οὐρανόθεν ἐπέμφθη, εἰπεῖν τῇ Θεοτόκω τὸ Χαῖρε" καθώς και ότι ήταν η γυναίκα η οποία θα κυοφορούσε στα σπλάχνα της επί 9 μήνες τον Υιό του ΘΕΟΥ. Από το ΝΑΙ ή το ΟΧΙ της Παναγίας κρεμόταν η σωτηρία του κόσμου και το τονίζουν αυτό οι Άγιοι Πατέρες. Η Παναγία απάντησε στον Άγγελο "Ιδού ἡ δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά τό ρῆμά σου" δηλώνοντας υπακοή και υποταγή στο θέλημα του ΘΕΟΥ. Όπως ο όφις εξαπάτησε την Εύα, έτσι και ο Αρχάγγελος Γαβριήλ ευαγγελίσθηκε στην Θεοτόκο. Εξαιτίας μίας γυναίκας (της Εύας) παρασύρθηκε ο άνθρωπος και βγήκε από τον παράδεισο και εξαιτίας πάλι μίας γυναίκας (της Παναγίας) έχει την δυνατότητα να μπει στον παράδεισο.
Η δόξα της Υπεραγίας Θεοτόκου είναι ο Ιησούς Χριστός όχι τόσο οι αρετές της. Οι αρετές της ήταν η αγνότητα, η πίστη, η υπακοή, η εργατικότητα, η παρθενία, η υπομονή και η μεγαλύτερη αρετή που κοσμούσε την Θεοτόκο ήταν ότι αξιώθηκε να γίνει Μητέρα του ΘΕΟΥ.
Σε ηλικία 16 ετών, η Παναγία έφερε στην ζωή την Ζωή, δηλαδή τον Ιησού ΧΡΙΣΤΟ. Ανάθρεψε τον Υιό της μ΄ όλους τους πόνους και τις χαρές της μητρότητος, υπήρξε περήφανη για την νεανική Του μάθηση, απορούσε για την διδασκαλία Του, θέλησε να Τον αποτραβήξει από το πλήθος των οπαδών Του (ας σημειωθεί πως ο ΧΡΙΣΤΟΣ δεν θέλει οπαδούς) και στο τέλος παρακολούθησε απηλπισμένη τα πάθη και την Σταύρωση του Υιού Της και δέχθηκε το Πανάγιον Σώμα Του στην αγκαλιά της.
Η κοίμησις της Υπεραγίας Θεοτόκου
10 χρόνια μετά την ανάληψη του Κυρίου, το 43 μ.Χ. η Υπεραγία Θεοτόκος σε ηλικία 59 ετών εκοιμήθη και μετέστη στον ουρανό.
Η αρχαία παράδοση αναφέρει πως όταν η Παναγία πληροφορήθηκε ουρανόθεν τον επικείμενο θάνατό της, προσευχήθηκε στο όρος των Ελαιών, ετοιμάστηκε και ανέφερε το γεγονός στους Αποστόλους. Επειδή κατά την ημέρα της Κοιμήσεως δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, μία νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της. Π.χ. ο Πέτρος στην Ρώμη, ο Παύλος στην Μακεδονία, ο Ιωάννης στην Έφεσο. Όταν έφτασαν κοντά στην Παναγία, τους φανερώνεται όραμα αγγελικό και θεϊκή ψαλμωδία ακούγονταν απ' τις καλύτερες δυνάμεις κι έτσι με θεϊκή κι ουράνια δόξα παρέθεσε μέσα στα χέρια του ΘΕΟΥ την άγια της ψυχή με τρόπον άρρητο. Ξάπλωσε στην κλίνη της, έκλεισε τα μάτια της και βυθίστηκε στην προσευχή...
Κατά την εκφορά του τιμίου λειψάνου της στην Γεθσημανή, όπου ετάφη, κάποιος εβραίος, ονόματι Ιεφωνίας, επιχειρεί να βεβηλώσει το τίμιο σώμα της. Όμως ο Αρχάγγελος Μιχαήλ, του κόβει τα χέρια, τα οποία μένουν κολλημένα επάνω στο σώμα της Παναγίας. Μπροστά στο θαύμα ο εβραίος μετανοεί και αποκαθίσταται η σωματική του ακεραιότητα. Οι Απόστολοι κήδεψαν το σώμα της στον τάφο στη Γεθσημανή όπου 3 μερόνυκτα ακατάπαυστα δεν σταμάτησαν οι υμνωδίες των αγγελικών χορών. 3 ημέρες αργότερα (μετά την κοίμηση και την ταφή), η νεφέλη φέρνει τον Απόστολο Θωμά από τις Ινδίες, ο οποίος ζητά να προσκυνήσει το Λείψανο της Παναγίας. Στο άνοιγμα του μνημείου τους αναμένει μια έκπληξη: η Μήτηρ της Ζωής δεν ήταν δυνατόν να υποστεί φθορά, μετέστη προς τον Υιόν της, αφήνοντας πίσω ως απόδειξη του θαύματος τα ενδύματά της, την Εσθήτα, το Μαφόριο και τη Ζώνη (όπως ο Ιησούς άφησε το σουδάριο και τα οθόνια).
Καθολικοί-Προτεστάντες. Τι πιστεύουν λανθασμένα για την Παναγία
Οι Καθολικοί πιστεύουν ότι η Υπεραγία Θεοτόκος γεννήθηκε χωρίς το προπατορικό αμάρτημα με αποκλειστικό σκοπό να γεννήσει τον ΧΡΙΣΤΟ και την θεοποιούν. Λάθος, η Παναγία γεννήθηκε με το προπατορικό αμάρτημα αλλά το είχε ανενεργό και τούτο εξηφανίσθη με τον Ευαγγελισμό του Αρχαγγέλου. Η Θεοτόκος δεν γεννήθηκε αποκλειστικά για να γεννήσει τον ΧΡΙΣΤΟ, μπορούσε να απαντήσει αρνητικά στον Άγγελο αλλά υποτάχθηκε και υπάκουσε στο θέλημα του ΘΕΟΥ. Η Παναγία δεν είναι Θεός αλλά κατέχει τα δευτερία της Αγίας Τριάδος, δηλαδή έρχεται πρώτη μετά την Αγία Τριάδα.
Οι δε Προτεστάντες υποβαθμίζουν την Υπεραγία ονομάζοντας την απλά "Μαρία" βάζοντας σε πρώτη μοίρα τους Αποστόλους. Θεωρούν ότι η Παναγία δεν έκανε κάτι σημαντικό. Κυοφόρησε επί 9 μήνες τον ίδιο τον ΘΕΟ. Αυτό δεν είναι σημαντικό;;; Σημαντικότατο είναι και πρέπει πάντοτε να το γνωρίζουμε και να το θυμόμαστε.
Επίλογος
Αύριο είναι η μεγαλύτερη θεομητορική εορτή. Ας Εκκλησιαστούμε. Δεν νοείται Κοίμηση της Θεοτόκου, Δεκαπενταύγουστος χωρίς Εκκλησιασμό. Ας τιμήσουμε και να προσκυνήσουμε την ΠΑΝΑΓΙΑ μας η οποία πάντα σκέπει, προστατεύει το Έθνος μας και τον καθένα μας.
Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου